افزایش 27 درصدی بازدیدکنندگان تپه حسنلو نقده
کد خبر: 4145015
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

افزایش 27 درصدی بازدیدکنندگان تپه حسنلو نقده

مدیر پایگاه ملی تپه حسنلو نقده گفت: در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از این پایگاه 27 درصد افزایش داشته است.

تپه حسنلو نقدهحسن شیری، مدیر پایگاه ملی تپه حسنلو نقده در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار بازدید از این پایگاه اظهار کرد: در دو ماه نخست سال جاری دو هزار نفر از این پایگاه بازدید داشتند که از این تعداد 35 نفر را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از این پایگاه 27 درصد افزایش داشته است.

مدیر پایگاه ملی تپه حسنلو نقده با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1399 با همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری بودیم، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام یافته در طول سال جاری از قبیلبرگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در پایگاه، مستقر کردن راهنمایان گردشگری، نصب تابلو‌ها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن شاهد افزایش حضور گردشگران در این محوطه تاریخی حسنلو هستیم.

وی تصریح کرد: این مجموعه یکی از مهمترین سایت‌های باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود 8000 سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

شیری گفت: کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.

منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال 1344 به شماره  485 در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در حال حاضر برای انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری آذربایجان غربی به شمار رفته و اقدامات مقدماتی برای ثبت این اثر در فهرست میراث جهانی انجام شده است.

 

انتهای پیام
captcha