تلاش بسیج برای تحقق محله‌های مردم‌سالار اسلامی
کد خبر: 4155599
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
در قالب یک نمایشگاه دنبال می‌شود؛

تلاش بسیج برای تحقق محله‌های مردم‌سالار اسلامی

نمایشگاه تحقق محله‌های اسلامی از یکشنبه 25 تا سه‌شنبه‌ 27 تیر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نمایشگاه تحقق محله‌های اسلامی یکشنبه 25 تیر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد. 51 غرفه در این نمایشگاه حضور دارد که از 32 سپاه استانی کشور انتخاب شده‌اند. این غرفه‌ها دستاوردهای خود را به صورت‌های مختلف مانند تولید محصول، عکس و متن به نمایش گذاشته‌اند. هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه محله‌های اسلامی با توجه به منطقه‌ای که در کشور حضور دارند فعالیت‌های متفاوتی در راستای بوم هر ناحیه انجام ‌می‌دهند.

سردار حیدر بابااحمدی، معاون بسیج مساجد و محلات در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با نمایشگاه تحقق محله‌های اسلامی بیان کرد: بسیج کلید طلایی حل تمام مشکلات و مظهر تحقق مردم سالاری اسلامی است. پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح کشور قرارگاه‌های تحول محله‌های اسلامی را شکل دادند تا محله‌های مردم سالار اسلامی محقق شود.

وی ادامه داد: 51 قرارگاه به نمایندگی از 16 هزار و 800 قرارگاه کل کشور در این نمایشگاه حضور دارند. این قرارگاه‌‌ها از آذر 1401 شروع به کار کردند و عملکرد خود را در طی یک سال و نیم از شکل‌گیری به نمایش گذاشته‌اند. غرفه‌ها در این نمایشگاه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند تا سبب انتقال تجربه و انتشار الگوی برتر شود و در این مسیر آسیب شناسی صورت گیرد.

سردار بابااحمدی با بیان اینکه به سمتی می‌رویم که 50 هزار قرارگاه تحقق محله اسلامی در سطح کشور ایجاد کنیم ادامه داد: این قرارگاه‌ها نظام مسائل محله‌ها و مردم را احصا می‌کنند و با کمک‌های مردم و خیران از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند. در جایی که ظرفیت‌های محله پاسخگوی حل مشکلات محله نباشد با دستگاه‌هایی که متولی امر مسجد و محله هستند رایزنی، تعامل و مطالبه‌گری می‌کنند و این ظرفیت‌ها نیز به کمک می‌آید و به سمتی می‌رویم که محله متعالی شود. امیدواریم که بسیجیان زمینه‌ساز تحقق نوین اسلامی و ظهور امام زمان(عج) شوند.

نمایشگاهی برای تحقق مردم سالاری اسلامی

وی در رابطه با محصولاتی که در برخی از این غرفه‌ها ارائه شده است بیان کرد: چون قرارگاه‌ها در حوزه تولید به صورت بومی و محلی اقداماتی انجام داده‌اند و اشتغال ایجاد کردند؛ تولیدات محله‌ای، بومی و خانگی خود را معرفی می‌کنند. این قرارگاه‌ها در کنار مسجد بازار تولیدی ایجاد کرده‌اند که عرضه مستقیم از تولید به مصرف است. این محصولات هم ارزان هستند و هم دست دلالان را قطع می‌کند زیرا بدون واسطه از تولید کننده به دست مصرف کننده می‌رسد. این محصولات نمونه‌هایی از تولیدات مردمی است که به واسطه همین قرارگاه‌ها دارای شغل شدند.

نمایشگاهی برای تحقق مردم سالاری اسلامی

بابااحمدی در رابطه با این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در این مرحله در سطح نخبگی و اختصاصی برگزار شده است. ان‌شاءالله این نمایشگاه در سطح شهرستان‌ها و منتخبان آنها در سطح استان‌ها برگزار خواهد شد. مرحله دوم نمایشگاه از بین قرارگاه‌های برتر کشوری در نیمه دوم سال در سطح ملی برگزار می‌شود.

نمایشگاه تحقق محله‌های اسلامی تا سه‌شنبه‌ 27 تیر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برپاست.

انتهای پیام
captcha