تحقق محلات اسلامی؛ برنامه مهم‌ بسیج در سراسر کشور
کد خبر: 4155754
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
سردار غلامرضا سلیمانی بیان کرد:

تحقق محلات اسلامی؛ برنامه مهم‌ بسیج در سراسر کشور

رئیس سازمان بسيج مستضعفین با بیان اینکه بسیج محل جوشش خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است، گفت: تحقق محلات اسلامی مردم‌سالار یکی از این جوشش‌ها است که در سند راهبری بسیج دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست تخصصی و نمایشگاه عملکرد و پیشرفت تحقق محله اسلامی امروز، ۲۶ تیرماه در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار در مراسم، اظهار کرد: در روز‌های پایانی ماه ذی‌الحجه و در آستانه ماه محرم‌الحرام قرار داریم و فرارسیدن ایام محرم را به همه مردم ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: طی نمایشگاهی که برپا شد قرارگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج از سراسر کشور نسبت به ارائه ایده‌ها و محصولات خود در راستای تحقق محله مردم‌سالار اسلامی اقدام کردند. بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی و تشکیلات مردمی که امام(ره) آن را بنیان گذاشتند در دوران زعامت رهبر انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج محل جوشش خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها خواهد بود، گفت: یکی از این خلاقیت‌ها تجربه موفق محله‌های اسلامی بود. زمانی که با این تجربه موفق مواجه شدیم، احساس کردیم که جا دارد بر روی آن تعمق کنیم. در این زمینه بررسی‌ها و احصای محلات کشور براساس زیست‌بوم محلی انجام شده و مشخص شد که در کشور تعداد ۵۰ هزار محله وجود دارد که تقریباً برابر با تعداد پایگاه‌های مقاومت بسیج بود.

وی تصریح کرد: محله اسلامی مجموعه حرکت تلفیقی است که مردان و زنان انقلابی با هم در آن فعالیت دارند. در این زمینه تحقق ۵۰ محله اسلامی در سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج دیده شد که در سال ۱۳۹۹ فرمان اعتلای بسیج صادر شد و سند راهبردی مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و ابلاغ شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه طی آذرماه سال ۱۴۰۰ از طرح توسعه محله اسلامی پرده‌برداری شد، افزود: استان‌ها نیز در راستای اجرای این طرح پایگاه‌های مقاومت را مخیر کردند که این طرح را اجرا کنند. در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۳ هزار و در سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری برای این طرح به ۱۶ هزار مسجد و محله تعمیم پیدا کرد.

وی ضمن قدردانی ار زحمات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: براساس پیشنهادی که در هیئت عالی اندیشه‌ورز بسیج ارائه شد، بنا بر این شد تا خیلی بیشتر بر روی توسعه طرح محلات اسلامی تمرکز کنیم تا بتوانیم با امامت و راهبری ائمه جمعه و امامان مساجد و نیز تلاش فرماندهان نواحی و پایگاه‌های بسیج طرح محله اسلامی را در طول پنج سال برای ۵۰ هزار محله اجرایی کرده و ۵۰ هزار محله اسلامی مردم‌سالار داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امیدواریم اجرای این طرح به برنامه سالانه تمامی نواحی بسیج و پایگاه‌ها و مساجد تعمیم یافته و توسعه پیدا کرده و بسیجیان در خدمت مردم برای تحقق تمامی جنبه‌های مردم‌سالاری دینی قرار گیرند. حضور مردم در تحقق مردم‌سالاری اسلامی در تمامی جنبه‌ها در اندیشه امامین انقلاب قرار دارد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد باید با هدایت امامان مساجد و بسیج ظرفیت‌های محلی لوکوموتیو طرح محله محلات مردم‌سالار اسلامی باشند. استقبال خوب استان‌ها از این طرح ما را بر آن داشت تا با پشتیبانی‌های خود این مسیر را قوام ببخشیم و مسیر حرکت آن را سرعت بخشیم. از مجموع ۶۰ هزار پایگاه بسیج، ۵۰ درصد پایگاه‌ها به صورت پایگاه ویژه هستند و ۴۵ درصد پایگاه‌ها آمادگی ورود به مرحله تشکیل پایگاه‌ها را دارند و می‌توانند به خوبی طرح تحقق محله مردم‌سالار اسلامی را اجرا کنند.

وی در پایان اظهار کرد: طرح تحقق محلات مردم‌سالار اسلامی در سراسر کشور در دستور کار بسیج قرار دارد که امیدواریم با میدان‌داری ائمه جمعه و جماعات مساجد و فرماندهان بسیجی به خوبی اجرا شده و به سرانجام برسد.

انتهای پیام
captcha