مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن در شوط برگزار می‌شود
کد خبر: 4159940
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن در شوط برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مرحله استانی دوره چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در مجتمع فرهنگی و هنری ولایت شوط برگزار می‌شود.

ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اتمام مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در مجتمع فرهنگی و هنری ولایت شوط برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 180نفر شرکت کرده‌اند و افراد برتر این دوره به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: این مسابقات در چهار بخش شامل بخش آوایی انفرادی، بخش گروهی، بخش معارفی عمومی و بخش معارفی تخصصی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: حفظ (کل، ۲۰ جز، ۱۰ جز و ۵ جز قرآن کریم)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان جزو بخش آوایی انفرادی و در بخش گروهی نیز نیز مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم از جمله رشته‌های این مسابقات خواهد بود.

حجت‌الاسلام جوانبخت با اشاره به اینکه در بخش معارفی عمومی نیز ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارفی تخصصی معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه مورد آزمون است، گفت: این مسابقات از ۱۹ مرداد آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
captcha