سی ویکمین مسابقات سراسری قرآن عمان فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 4162112
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

سی ویکمین مسابقات سراسری قرآن عمان فردا آغاز می‌شود

مرحله مقدماتی سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن سلطان قابوس عمان با شرکت بیش از 1600 نفر فردا دوشنبه، 23 مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از عمان الیوم، مرحله مقدماتی سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن  سلطان قابوس در عمان با حضور بیش از هزار و ۶۳۸ متسابق زن و مرد در هفت بخش مختلف فردا (۲۳ مرداد)در مرکز السویق در مسقط آغاز می‌شود.

این مسابقه که به همت مرکز عالی فرهنگ و علم سلطان قابوس در دیوان سلطنتی برگزار می‌شود، با هدف ترغیب مردم عمان به حفظ و تلاوت قرآن برگزار می‌شود.

این رقابت در هفت رشته مختلف برگزار می‌شود که عبارت است از: رشته اول (حفظ کل قرآن کریم)،رشته دوم (حفظ بیست‌وچهار جزء متوالی)، رشته سوم (حفظ هجده جزء متوالی)، رشته چهارم (حفظ دوازده جزء متوالی) به شرطی که شرکت‌کننده از متولدان سال ۱۹۹۶ میلادی و یا بالاتر باشد، رشته پنجم (حفظ شش جزء متوالی) با این شرط که متسابق از متولدان سال ۲۰۰۹ میلادی و یا بالاتر باشد.

سال گذشته مسابقات قرآن سلطان قابوس پس از توقف دو ساله به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ از سر گرفته شد. تشویق جوانان عمانی به حفظ قرآن کریم و پایبندی به آموزه‌های آن، ترغیب مردم عمان به حفظ و قرائت قرآن، تربیت نسل قرآنی در جهت اصلاح اجتماعی، یافتن قاریان ممتاز قرآن و تقویت حضور فعالان قرآنی سلطان‌نشین عمان در مسابقات بین‌المللی قرآن از جمله مهمترین اهداف این رقابت‌هاست. این مسابقات، نخستین بار در سال ۱۹۹۲ در سه رشته آغاز شد.

انتهای پیام
captcha