دانشگاهیان در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین هستند
کد خبر: 4174170
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با ایکنا:

دانشگاهیان در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهیان همواره در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین و جریان مقاومت در آن سرزمین بوده‌اند و همواره آرمان‌های ضد صهیونیستی را دنبال کرده‌اند. در وقایع اخیر و بعد از حملاتی که جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی داشته هم به خوبی مشاهده می‌کنیم که اتفاقات بزرگی به صورت خودجوش در دانشگاه‌ها رخ داده است.

عبدالحسین کلانتری

عبدالحسین کلانتری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، به بیان تحلیل خود از اقدام اخیر حماس در جنگ با رژیم صهیونیستی و نقش دانشگاهیان در حمایت از آرمان فلسطین پرداخت و گفت: آرمان فلسطین، آرمانی فراتر از یک کشور و سرزمین خاص است و جامعه اسلامی و امت مسلمان را در بر گرفته است و فراتر از آن، همه کسانی که این پدیده تاریخی را از منظر انسانی بررسی می‌کنند از این آرمان و مقاومتی که از سوی فلسطینیان صورت می‌گیرد حمایت می‌کنند لذا جبهه مقاومت در برابر زورگویی‌های نظام سلطه‌گر و رژیم غاصب صهیونیستی، فقط در جهان اسلام ریشه و طرفدار ندارد بلکه افرادی از مردم عادی و اندیشمندان در کشورهای غربی و سایر کشورها نیز طرفدار چنین جبهه‌ای هستند.

فعالیت جنبش‌های ضد صهیونیستی در سراسر دنیا

وی افزود: مشاهده می‌کنیم که جنبش‌های ضد صهیونیستی، همواره در غرب وجود داشته و فعال هستند و علی‌رغم مواضعی که دولت‌های غربی در حمایت از رژیم صهیونسیتی دارند، این گروه‌های ضد صهیونیسم در این جوامع به فعالیت خود ادامه می‌دهند و قاطبه مردم هم از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند. این جریان همواره در ایران دارای قدرت بالایی بوده و هیچکدام از تحولات سیاسی در ایران، تأثیری بر تغییر مسیر مردم از این آرمان نداشته‌ است.

کلانتری در ادامه تاکید کرد: دانشگاهیان همواره در خط مقدم حمایت از مردم فلسطین و جریان مقاومت در آن سرزمین بوده‌اند و همواره آرمان‌های ضد صهیونیستی را دنبال کرده‌اند. در وقایع اخیر و با حملاتی که جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی داشته و پیروزی‌هایی که کسب کرده هم به خوبی مشاهده می‌کنیم اتفاقات بزرگی به صورت خودجوش در دانشگاه‌ها رخ داد که از جمله این تحرکات شامل صدور بیانیه و اعلام حمایت از مردم فلسطین بوده است. 

حمایت علمی دانشگاهیان از آرمان فلسطین

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: مباحث تحلیلی و علمی مختلفی در دل دانشگاه‌ها در حمایت از آرمان فلسطین صورت گرفته است. لذا در دانشگاه‌ها قالب‌های مختلفی از ابراز احساسات و اندیشه را همانند ادوار گذشته، در قالب اتفاقات اخیر مشاهده می‌کنیم. اساتید و پژوهشگران در قالب فعالیت‌هایی همانند نگارش کتاب و مقاله و امثالهم هم می‌توانند اقدامات ارزنده‌ای در حمایت از آرمان فلسطین انجام دهند.
 
وی افزود: ما همواره به صورت منظم چند رویداد را در حوزه جبهه مقاومت و به صورت خاص آرمان فلسطین را در کشورمان برگزار می‌کنیم و دانشگاه هم به صورت خاص در کنار سایر دستگاه‌ها در آنها حضور پیدا می‌‌کند. مشارکت دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها هم در دو عرصه انجام می‌شود که یکی عرصه تحقیقاتی شامل نگارش مقالات، کتاب‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط با این حوزه است. ساحت دیگر مشارکت دانشگاه‌ها هم فرهنگی است که در این راستا هم مجموعه‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی به این موضوع می‌پردازند.

 

انتهای پیام
captcha