آمفی تئاتر دبیرستان صفوی اردبیل موزه آموزش و پرورش می‌شود
کد خبر: 4174534
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

آمفی تئاتر دبیرستان صفوی اردبیل موزه آموزش و پرورش می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ایجاد موزه آموزش و پرورش در محل آمفی تئاتر دبیرستان تاریخی صفوی خبر داد.

بازدید از آمفی تئاتر دبیرستان تاریخی صفوی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ۱۸ مهرماه، در بازدید از دبیرستان تاریخی صفوی به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بخش آمفی تئاتر این بنای تاریخی با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان و اداره کل آموزش و پرورش تبدیل به موزه آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در بازدید امروز مقرر شد اداره کل میراث‌فرهنگی استان در زمینه طراحی موزه، انتخاب آثار و صدور مجوز برای ایجاد این موزه همکاری داشته باشد و اسناد و اشیای تاریخی مربوط به آموزش و پرورش در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند.

محمدی تاکید کرد: بنای تاریخی دبیرستان صفوی اردبیل حدود ۹۰ سال پیش در مرکز شهر احداث شده و در سال ۱۳۹۳ با شماره ۳۱۱۸۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه استان اردبیل یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور است موزه‌ها از اهمیت خاصی در استان برخوردار هستند و اداره کل میراث‌فرهنگی از ایجاد موزه‌های دولتی و خصوصی حمایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha