فراگیری اصول پدافند غیرعامل ضروری است
کد خبر: 4179066
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

فراگیری اصول پدافند غیرعامل ضروری است

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب گفت: آموزش پدافند غیر عامل در برهه کنونی بسیار ضروری بوده و نسل جدید باید در این زمینه به صورت جدی تلاش کند.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذرباجان غربی، سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی، جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب، امروز، 9 آبان در رزمایش پدافند غیرعامل هنرستان استاد شهریار این شهرستان برگزار شد، گفت: اصول مربوط به پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پدافند به دو بخش عامل و غیرعامل تقسیم می‌شود، گفت: با وجودی که دشمنان نظام و انقلاب در اطراف ایران اسلامی پایگاه‌های مختلف احداث کرده‌اند ولی قدرت دفاعی و نظامی ما فرصت و جرات برای هرگونه‌ اقدام را از آنان سلب کرده است.

مودبی تصریح کرد: دشمن در حوزه پدافند غیرعامل دست به تهاجم می‌زند و تهاجم سایبری و فرهنگی را در برنامه‌های خود قرار داده است و لذا باید نسبت به این توطئه و برنامه دشمنان هوشیار باشیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با بیان‌ اینکه حمله سایبری، شیمیایی، بیوتروريسم و غیره که دشمنان نظام دست به آن می‌زنند از مقوله های تهاجم در این حوزه هستند، تصریح کرد: بنابراین باید درک، شناخت و دانش‌مان را نسبت به این مفاهیم بالا ببریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه، آموزش در مقابل تهاجم‌های دشمنان و پدافندغیرعامل یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: باید در مقابل نفوذ دشمنان هوشیار باشیم و تمام مقوله‌های پدافند غیرعامل به دقت رعایت شده و اقشار مختلف مردم و به ویژه دانش‌آموزان با اصول اولیه این مبحث آشنا شوند.

مودبی با بیان اینکه هوشیاری در حوزه فضای مجازی نیز یک امر ضروری است، گفت: باید در این حوزه نیز با ارتقا سواد سانه‌ای و مجازی مراقب توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان باشیم.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمن از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان ابزاری برای دست‌یابی به اهداف خود استفاده می‌کند، افزود: دشمن با بمباران اطلاعاتی به دنبال تاثیرگذاری بر افکار و اندیشه‌ها است لذا باید بسیار هوشیار باشیم.

وی همچنین به طوفان‌الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مقاومت پیروز نهایی بوده و بدون تردید جبهه باطل به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی نابودشدنی است.

انتهای پیام
captcha