هیئت‌های صلح دادگستری برای حل دعاوی در گلستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4180856
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

هیئت‌های صلح دادگستری برای حل دعاوی در گلستان راه‌اندازی شد

رییس کل دادگستری گلستان از راه‌اندازی هیئت‌های صلح برای حل و فصل دعاوی، بدون تشکیل پرونده در محاکم گلستان خبر داد.

آسیابی رئیس دادگستری گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری گلستان حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز به کار چهل و نهمین هیئت صلح استان گفت: این هیئت صلح مربوط به حل و فصل اختلافات کارگری در حوزه ساختمان است.

آسیابی افزود: با اشرافیتی که اعضای این انجمن به اختلافات کارگری دارند و به جنس کار آشنا هستند می‌توانند برای حل و فصل اختلافات مداخله و با سازش طرفین موضوع را خاتمه دهند و از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ارتباط با شورا‌های حل اختلاف نیز گفت: حدود ۴۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که اگر شورا‌ها نبود با ورود این حجم پرونده به محاکم، پاسخگویی به مردم و رسیدگی به دعاوی قطعا سخت‌تر می‌شد.

وی اظهار کرد: در استان گلستان ۴۶ درصد پرونده‌ها و رسیدگی‌ها در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش منتهی می‌شود و از این نظر از میانگین کشوری که ۴۱ درصد است، بالاتریم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف، مصالحه بین طرفین است و با قانون جدید که طی یک سال آینده اجرایی می‌شود بر این بخش تمرکز بیشتری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha