ایکنا؛ میزبان وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر»
کد خبر: 4184688
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

ایکنا؛ میزبان وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر»

همزمان با 29 نوامبر، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر» فردا، چهارشنبه، 8 آذر به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار می‌شود.

 به گزارش ایکنا، روز 29 نوامبر هر سال یادآور وقایع تلخی مانند صدور قطعنامه تقسیم فلسطین است. این روز همچنین روز اعلام همبستگی با ملت فلسطین و انتخاب فلسطین به عنوان کشور عضو ناظر شورای امنیت سازمان ملل نیز به شمار می‌آید.

جهان همه ساله در 29 نوامبر در گرامیداشت منزلت مردم فلسطین و به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین مراسمی را برپا می‌دارد. 75 سال از اشغال فلسطین گذشته است، اما گویی رنج و آلام مردم فلسطین تمامی ندارد و این ظلم و بی‌عدالتی به‌ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی در مهرماه سال جاری و حمله بی‌امان رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه همچنان ادامه دارد. به همین مناسبت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نظر دارد فردا، 8 آذر برابر با 29 نوامبر وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر» را با حضور تحلیلگران داخلی و خارجی برگزار کند.

سیدجعفر رضوی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا و جهان اسلام مهمان ویژه در این برنامه است که با حضور در استدیو مبین ایکنا به سؤالات مجری برنامه پاسخ خواهد داد.

در ادامه دیگر سخنرانان خارجی به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد خواهند کرد که ویدئوی آن با زیرنویس فارسی تقدیم مخاطبان برنامه می‌شود.

علی الصاحب، تحلیلگر سیاسی عراق و رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای بغداد، باقر درویش؛ رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، امیرالدین جحاف؛ رئیس سازمان حقوق و آزادی بشر یمن، یاسر ابوهین؛ رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی و ایاد ابوناصر، مبارز و آزاده فلسطینی از غزه مهمانان مجازی در این وبینار هستند.

پخش آنلاین وبینار از وب‌سایت آپارات به نشانی www.aparat.com/iqnanews/live میسر شده و محتوای سخنرانی حاضران در این نشست مجازی بر روی خروجی وب‌سایت ایکنا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha