شکست قطعی سازمان ملل در متقاعد کردن ملت‌ها به بی‌طرفی در مسئله فلسطین + فیلم
کد خبر: 4184672
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
تحللیگر سیاسی عراق در وبینار ایکنا مطرح کرد

شکست قطعی سازمان ملل در متقاعد کردن ملت‌ها به بی‌طرفی در مسئله فلسطین + فیلم

از دید همه انسان‌های شریف در دنیا چه سازمان ملل و چه شورای امنیت نتوانست کاری فراتر از نامگذاری یک روز برای همبستگی با ملت فلسطین انجام دهند، زیرا آنها نمی‌توانند قطعنامه‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی و در پس آن محور شرارت یعنی آمریکا اتخاذ کنند. از همین رو سازمان ملل نمی‌تواند ملت‌ها را متقاعد کند که یک نهاد بی‌طرف و عادل است که برای رفع مشکلات دنیا تلاش می‌کند.

 علی الصاحب، رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای از بغداد

به گزارش ایکنا، همزمان با ۲۹ نوامبر، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر» امروز چهارشنبه، ۸ آذر به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد. 

سیدجعفر رضوی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا و جهان اسلام مهمان ویژه در این برنامه بود که با حضور در استدیو مبین ایکنا به سؤالات مجری برنامه پاسخ داد.


بیشتر بخوانید:

ضرورت تشکیل ائتلاف مؤسسات جامعه مدنی در مواجهه با بحران فلسطین + فیلم 

شکست کوچ اجباری فلسطینیان و طرح‌های حمایتی آمریکا از اسرائیل + فیلم 


در ادامه دیگر سخنرانان خارجی علی الصاحب، تحلیلگر سیاسی عراق و رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای بغداد، باقر درویش؛ رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، امیرالدین جحاف؛ رئیس سازمان حقوق و آزادی بشر یمن، یاسر ابوهین؛ رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی و ایاد ابوناصر، مبارز و آزاده فلسطینی از غزه به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد کردند.

مشروح سخنرانی  علی الصاحب، تحلیلگر سیاسی عراق و رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای بغداد، حاضر در بخش مجازی این نشست از این قرار است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین تجدید پیمان می‌کنیم که  همه دل‌ها، وجدان و توان و ظرفیت ما در خدمت ملت فلسطین است که در معرض ظالمانه‌ترین تجاوز دشمن صهیونیستی ـ آمریکایی قرار دارند، دشمنی که فجیع‌ترین جرایم کشتار، شکنجه و آوارگی را در حق مردم بی‌پناه فلسطین مرتکب شده و می‌شود.

سازمان ملل از 29 نوامبر سال 1979  امروز را روز همبستگی با ملت فلسطین برشمرد اما این اتفاق چیزی بیشتر از کف روی فنجان و یک فریبکاری نبود، زیرا می‌توانست بر اساس آن تصمیم‌هایی جسورانه‌تر گرفته شود اما از دید همه انسان‌های شریف در دنیا چه سازمان ملل و چه شورای امنیت نتوانست کاری فراتر از نامگذاری یک روز برای همبستگی با ملت فلسطین انجام دهند، زیرا آنها نمی‌توانند تصمیم‌ها و قطعنامه‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی و در پس آن محور شرارت یعنی آمریکا اتخاذ کنند.

از همین رو سازمان ملل نمی‌تواند ملت‌ها را متقاعد کند که یک نهاد بی‌طرف و عادل است که برای رفع مشکلات دنیا تلاش می‌کند.

لذا امروز ملت فلسطین با رشادت‌ها و فداکاری‌های بزرگ با این تجاوز  وحشیانه روبه‌رو شدند و یکی پس از دیگری شهدایشان را برای دفاع از سرزمین و مقدسات تقدیم می‌کنند.

اما با وجود این زخم عمیق، حماسه طوفان الاقصی مشعل و خورشید درخشان در دنیای جدید و بنیانگذار مرحله تازه‌ای است و چه بسا آغازی بر پایان موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

امروز همه مردم جهان از جمله مردم کشورهای غربی با ابراز احساسات نسبت به ملت فلسطین پیام همبستگی خود را با شهدای غزه و اهالی غزه و هر آنچه بر آنها می‌گذرد، مخابره می‌کنند، لذا امروز این نبرد و این طوفان به مثابه انتقال به مرحله جدیدی است یعنی در واقع پایه‌گذار دنیای تازه‌ای است و چه بسا ان شاء الله به‌زودی شاهد تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس باشیم و پیروزی آشکار را به دست آوریم.

 ما همچنین این حماسه را به قهرمانان غزه تبریک می‌گوییم و به محور مقاومت و کسانی که حامی ملت فلسطین هستند هزاران بار درود می‌فرستیم و تبریک می‌گوییم و از آنها قدردانی می‌کنیم و ریخته شدن این خون‌های پاک را تبریک می‌گوییم، کسانی که توانستند با امکانات محدود خود در برابر مجهزترین قدرت در جهان بایستند و از طریق این حماسه توانستند اصطلاحات زیادی را که در سر ما برای مثال از گنبد آهنین و ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل وجود داشت از بین ببرند.

دلاورمردان غزه و در پشت آنها محور مقاومت زندگی جدیدی را آغاز کردند که چه‌بسا حیات عزتمندانه است اگرچه همراه با جانفشانی‌ها و شهید شدن خیلی همراه بوده است؛ اما مرگ نابودی نیست مرگ انتقال از این دنیا به جهان آخرت است و تاریخ با قلم نورانی خود خواهد نوشت که قهرمانان غزه جان‌هایشان را کف دستشان گذاشتند تا از سرزمینشان دفاع کنند و اصلا کاری به این نداشتند که رهبران کشورهای عربی صرفاً به محکوم کردن جرایم رژیم اشغالگر علیه ملت مسلمان فلسطین کفایت کردند.

اما امروز ملت‌های جهان در ارتباط مستمر با ملت فلسطین بودند و جرایم رژیم اشغالگر را یکسره محکوم کردند برپایی تظاهرات‌های بزرگ و گسترده حتی در کشورهایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند در آمریکا، انگلیس و فرانسه بزرگ‌تر‌ین گواه این است که مسئله فلسطین بعد بزرگ‌تر و گسترده‌تری گرفته است.

امروز همه ملت‌های جهان توانستند دیدگاه خود را بیان کنند و خشم و نارضایتی خود را از آنچه این رژیم غاصب و اشغالگر انجام می‌دهد، نشان دهند و جرایم آن را محکوم کنند و این رژیم را در رسانه‌ها رسوا کنند.

بنابراین طوفان الاقصی توانست به بسیاری از اهداف خود دست یابد نخست اینکه واقعیت انحطاط جهان عرب را برملا کرد و پلیدی سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که متأسفانه اقدام به عادی‌سازی با این رژیم کرده‌اند آشکار ساخت و نشان داد که این رژیم یک رژیم خونریز است که بویی از انسانیت نبرده است و باید گفت خون بر سلاح مرگبار اسرائیل پیروز شد؛ سلاحی که رژیم صهیونیستی و در پس آن آمریکا برای ایجاد زمین سوخته به کار گرفت تا اهالی غزه را آواره و وادار به کوچ از این منطقه کند اما تلاش آنها بیهوده بوده است و پیروزی از آن مردم این سرزمین و شهدای غزه است. خداوند آنها را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و ملت فلسطین ملت پیروز و مقاوم باقی بماند و به آرمان خود در دستیابی به کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس دست یابد.

 علی الصاحب، رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای از بغداد

انتهای پیام
captcha