شکست کوچ اجباری فلسطینیان و طرح‌های حمایتی آمریکا از اسرائیل + فیلم
کد خبر: 4184757
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
رئیس سازمان حقوق و آزادی بشر یمن در وبینار ایکنا:

شکست کوچ اجباری فلسطینیان و طرح‌های حمایتی آمریکا از اسرائیل + فیلم

رژیم صهیونیستی تلاش بسیار دارد که مردم نوار غزه را به سوی جنوب کوچ دهد و این تلاش‌ها، نقشه‌ها و طرح‌های آمریکایی که رژیم صهیونیستی سعی در اجرای آن دارد، به اذن خداوند در برابر مقاومت ملت عظیم فلسطین شکست خواهد خورد.

امیرالدین جحاف، رئیس سازمان آزادی و صلح بشر یمن

به گزارش ایکنا، همزمان با ۲۹ نوامبر، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین وبینار بین‌المللی «تروریسم اسرائیل و ناکارآمدی حقوق بین‌الملل بشر» امروز چهارشنبه، ۸ آذر به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد. 

سیدجعفر رضوی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا و جهان اسلام مهمان ویژه در این برنامه بود که با حضور در استدیو مبین ایکنا به سؤالات مجری برنامه پاسخ داد.

در ادامه دیگر سخنرانان خارجی علی الصاحب، تحلیلگر سیاسی عراق و رئیس مرکز مطالعات منطقه‌ای بغداد، باقر درویش؛ رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، امیرالدین جحاف؛ رئیس سازمان حقوق و آزادی بشر یمن، یاسر ابوهین؛ رئیس انجمن رسانه‌های فلسطینی و ایاد ابوناصر، مبارز و آزاده فلسطینی از غزه به صورت ویدئوکنفرانس درباره موضوع این وبینار مطالبی را ایراد کردند.

 مشروح سخنرانی امیرالدین جحاف، رئیس سازمان حقوق و آزادی بشر یمن در بخش مجازی این نشست از این قرار است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان. درود بر برترین آفریده عالم، حضرت محمد(ص) و خاندان پاک و مطهرش، در ابتدا از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تشکر می‌کنم برای برگزاری این نشست مهم به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین هنگامی که از نوامبر یعنی روز همبستگی جهانی با مردم فلسطین سخن می‌گوییم و این روزی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد آن را تعیین کرده در دهه 70 قرن گذشته و امسال این روز با جنایت‌هایی همراه شده است که در غزه صورت گرفته جنایت‌هایی که غیرنظامیان را هدف قرار داده و هزاران زن و کودک را در برابر چشمان تمام جهانیان قربانی کرده است.

امسال مناسبت همبستگی با مردم فلسطین اهمیت چندانی ندارد. مردم فلسطین بیش از 50 روز است که با ماشین جنگ رژیم صهیونیستی افراط‌گرا با قتل، کشتار و آوارگی مواجه شده‌اند و همان‌طور که اشاره شد هزاران کشته و مجروح از زنان و کودکان بر جای مانده. این صحنه‌هایی که همه مشاهده کردیم و از کسی پنهان نیست به‌ویژه اینکه ما در سال 2023 در عصر فناوری، پوشش رسانه‌ای اطلاعات و اینترنت هستیم و این جنایات که این رژیم مرتکب شده را نمی‌توان پنهان کرد. این رژیم در تاریخ خود، از ابتدای ایجاد و آغاز کار از سوی گروه‌های مسلح صهیونیست از همان ابتدا به ارتکاب جنایت و جرائم کشتار جمعی اقدام کرد مانند جنایت طنطوره و دیر یاسین؛ جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی بر مبنای آن بنا شده است و آنچه امروز این رژیم مرتکب می‌شود نتیجه سکوت جهانیان است و به ویژه جهان غرب که پشتیبان اشغالگران بوده است.

این دولت‌ها و در رأس آن آمریکا، انگلیس و فرانسه مسئول اصلی دشواری‌ها و سختی‌هایی هستند که ملت فلسطین تحمل می‌کند چرا که این قدرت‌ها در اسکان دادن قوای مهاجم به جای ساکنان اصلی نقش داشتند که صاحبان اصلی حق و سرزمین هستند و به مردمی که حق و جایگاهی نداشتند، آن سرزمین را اعطا کردند هیچ ملتی مانند مردم فلسطینی که 75 سال است تحت اشغال قرار گرفته متحمل رنج و دشواری نشده است، دشواری و رنج مردم فلسطین با هیچ معیاری در جهان معاصر در میان ملت‌های دیگر مانندی ندارد ملتی که در این چند سال تمام شیوه‌های کشتار؛ تبعید و دستگیری و از سوی قدرت اشغالگر بی‌رحمی در حقش روا داشته شده، قدرتی که پشتیبانی آمریکا را داشته است.

آنچه می‌خواهم به آن اشاره کنم این که این رژیم تنها خطری برای فلسطینیان یا اعراب و یا مسلمانان نیست بلکه این رژیم خطری برای تمام بشریت است. از خلال سخنان و اظهارات سران این رژیم می‌توان فهمید که به استفاده از بمب اتمی تهدید می‌کنند که سلاحی ممنوع از نظر بین‌المللی است و این سران آشکارا این سخنان را بیان می‌کنند و جای تعجب نیست که اسرائیل در آینده از این سلاح علیه هر دولتی استفاده کند چرا که اسرائیل دست‌‌پرورده آمریکا و آمریکا اولین کشوری است که از سلاح هسته‌ای در ژاپن استفاده کرد.

وقتی که از قوانین بین‌المللی و توافق‌نامه‌ها و معاهده‌‌ها سخن می‌گوییم وقتی که سخن به اسرائیل می‌رسد، این دولت بدان‌ها بی‌اعتناست. در این جهان معاصر چگونه غرب و به اصطلاح جامعه جهانی که به واقع آن را باید جامعه دولت‌های غربی دانست، در برابر روسیه در جنگ اوکراین موضعگیری کرد اما طی این 50 روز دیدیم که جامعه بین‌الملل هیچ اقدامی نکرد بلکه این حملات و نسل‌کشی در غزه را تأیید و توجیه هم کرد، ملت فلسطین در استفاده از تمام اشکال مقاومت که خود روا می‌داند و در زمانی که خود مناسب می‌بیند، برای بازپس‌گیری سرزمین خود و دفاع از شرف خود و حمایت از مقدسات عالم اسلامی حق کامل دارد.

تمام قوانین جهانی، ادیان آسمانی و قوانین بشری از این حق حمایت می‌کنند، فطرت انسانی اقتضا می‌کند که انسان از حق و شرف و اموال خود دفاع کند. بار دیگر بر همبستگی تمام آزادگان جهان با آرمان فلسطین و ملت فلسطین و حق آنها برای بازپس‌گیری سرزمین خویش که غصب شده تأکید می‌کنیم و خواهان پایان دادن به سخت‌ترین مسئله‌ای هستیم که جهان امروز ما از آن رنج می‌برد و این مسئله پلیدترین اشغالگری است که جهان کنونی ما از آن رنج می‌برد. طبیعتاً آواره ساختن و بیرون کردن فلسطینیان از محل زندگی خود از آغاز این اشغالگری و به شیوه‌های غیر قابل‌ قبول از قبیل گروه‌های مسلح صهیونیستی که پیش‌تر ذکر کردیم، امروز در غزه تکرار می‌شود چرا که این رژیم تلاش بسیار دارد که مردم نوار غزه را به سوی جنوب کوچ دهد و این تلاش‌ها، نقشه‌ها و طرح‌های آمریکایی که رژیم صهیونیستی سعی در اجرای آن دارد، به اذن خداوند در برابر مقاومت ملت عظیم فلسطین شکست خواهد خورد.

فلسطین معیار حقیقی موضع‌گیری امت اسلامی و مسئله اساسی آن است. حوادث اخیر مواضع متزلزل و سست بسیاری را پیش چشم مردم آشکار کرد.

 امروز در روز همبستگی با مردم فلسطین باید تلاش پیوسته برای همبستگی با حق و حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین برقرار باشد. این همبستگی باید در تمام سال تداوم داشته باشد باید در تمام سطوح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در این راه اقدام کنیم، از لحاظ سیاسی باید دیپلمات‌ها و دولت‌ها که روابط خود را با این رژیم عادی کرده‌اند برای قطع روابط خود با این رژیم از سوی ملت‌های خود تحت‌ فشار قرار گیرند و تلاش‌های دسته‌جمعی برای تحت ‌فشار قرار دادن دولت‌های غربی نیز صورت گیرد و این امور تأثیر زیادی دارد. به علاوه تحریم‌های اقتصادی که سلاحی مهم به شمار می‌رود باید مورد استفاده قرار گیرد و مردم شرکت‌هایی را که از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند، تحریم کنند. از تمام برگزارکنندگان این وبینار تشکر می‌کنم. درود خدا و برکت‌های او  بر شما باد.

انتهای پیام
captcha