تحقق اهداف مرکز نفس آذربایجان‌غربی نیازمند کار فرهنگی ویژه است
کد خبر: 4184985
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

تحقق اهداف مرکز نفس آذربایجان‌غربی نیازمند کار فرهنگی ویژه است

وفا عسگری بر لزوم انجام کار فرهنگی به‌صورت متنوع و گسترده برای تحقق اهداف و برنامه‌های مرکز مردمی نفس در استان آذربایجان‌غربی تأکید کرد.

وفا عسگری، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وفا عسگری، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، امروز، 9 آذرماه در جلسه هیئت اندیشه‌ورزی این سازمان که در ارومیه تشکیل شد، گفت: برای اینکه اهداف مرکز مردمی نفس در کنتزل سقط جنین تحقق پیدا کند، لازم است که کارهای فرهنگی متنوع و گسترده‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه مرکز مردمی نفس برای نجات فرزندان سقط به همت بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌غربی ایجاد شده است، ادامه داد: این مراکز در سراسر کشورمان در راستای حفظ کرامت انسان و حرمت جان جنین ایجاد شده است، چون در باورهای دینی ما و اعتقادات جامعه وجود دارد که انسان در مقام جانشین خداوند بر زمین است.

عسگری با بیان اینکه مرکز مردمی نفس در سه محور فرهنگی و آموزشی، شناسایی و اقناعی، حمایتی و پشتیبانی فعالیت می‌کند، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این مرکز انجام کار گسترده فرهنگی برای مقابله با سقط، انجام کار تخصصی در حوزه شناسایی مادران متقاضی سقط می‌باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه شهدای آذربایجان غربی یکی از اقدامات دیگر مرکز مردمی نفس را مداخله، جلوگیری از سقط و فراهم کردم بسترهای حمایتی موردنیاز برای مادران و خانواده آنها عنوان کرد، بیان کرد: سقط علل و عوامل متعددی دارد که می‌توان به علل روحی و روانی، فرهنگی، قانونی، اعتقادی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد.

عسگری یکی از اهداف آموزشی مرکز مردمی نفس را آگاهی ‌بخشیدن و بالا بردن سطح دانش افراد نسبت به عوارض جسمی و روانی سقط برشمرد و گفت: چنانچه زوج‌ها نسبت به این سری مسائل آگاه شوند، به‌طور قطع نسبت به سلب حیات از جنین  با دیده تردید می‌نگرند.

انتهای پیام
captcha