نامزدهای انتخاباتی به سلامت رقابت‌ها توجه کنند
کد خبر: 4193511
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
امام‌ جمعه تکاب:

نامزدهای انتخاباتی به سلامت رقابت‌ها توجه کنند

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: از هفته جاری رقابت انتخاباتی نامزد‌های انتخابات برای موفقیت، شکل جدی و رسمی می‌گیرد و آنچه در این میان اهمیت دارد توجه به سلامت رقابت‌های انتخاباتی و تعریف حدود و ثغور میدان مسابقه و رقابت سیاسی است.

حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام‌ جمعه تکاب، 22 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تکاب با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با چهار خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کنند و مرحله بررسی صلاحیت‌های نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده و شورای نگهبان اسامی نامزد‌های تایید شده را اعلام کرده است.

وی افزود: طبیعی است که از هفته جاری رقابت انتخاباتی نامزد‌های انتخابات برای موفقیت، شکل و شمایلی جدی و رسمی بگیرد و کاندیدا‌ها و هوادارانشان با همه توان برای موفقیت وارد میدان رقابت شوند و آنچه در این میان اهمیت می‌یابد توجه به سلامت رقابت‌های انتخاباتی و تعریف حدود و ثغور میدان مسابقه و رقابت سیاسی است که در صدر این چارچوب، پایبندی به قانون و التزام به اخلاق رقابت سیاسی قرار دارد.

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: توجه به مسائلی از قبیل پرهیز از دروغ، تهمت و افترا، تخریب، سیاه‌نمایی، بزرگنمایی مشکلات، اسراف، هزینه‌کرد‌های غیرشرعی، دادن وعده‌های غیرواقعی و خرید رای نمونه‌ای از دغدغه‌هایی است که توجه به آن می‌تواند متضمن سلامت رقابت انتخابات باشد.

وی ادامه داد: بدون شک این مردم هستند که انتخاب خواهند کرد که چه کسی باید بر صندلی قدرت بنشیند، اما چه خوب که بازیگران سیاسی انتخابات تلاش کنند تا این انتخاب در مسیری سالم و اخلاقی هموار شود و مردم شریف تکاب و شاهین دژ به کسب رای دهید که فردا از انتخاب آن پشیمان نشوید.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت است و کارهای اجرایی وظیفه نماینده نیست و دولت جمهوری اسلامی هم اجازه دخالت نمایندگان در کارهای اجرایی شهرستان را به نمایندگان ندهد.

وی گفت: بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند که براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: هدف آمریکایی‌ها از حمله به یمن این است که به صهیونیست‌ها این اطمینان را بدهند که شرایط برای ارتکاب جنایات در غزه بدون اینکه کسی متعرض آن‌ها شود، مهیا است که این امر محقق نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha