نمایش قرآن و کتب دینی به خط بریل در قاهره
کد خبر: 4196136
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

نمایش قرآن و کتب دینی به خط بریل در قاهره

پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره شاهد نمایش قرآن و کتب دینی متعدد به خط بریل بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره شاهد عرضه نسخ قرآن و کتب دینی متعدد به خط بریل بوده است. بخش عمده این آثار از سوی انجمن مزایا ویژه نابینایان در سالن 4 این نمایشگاه عرضه شده است. انجمن مزایا، هدف از نمایش این آثار را آشنا کردن بازدیدکنندگان از این رویداد با فعالیت‌های انجام شده در راستای آموزش قرآن و علوم دینی به نابینایان بیان کرده است.

موضع کتاب‌های عرضه شده در غرفه انجمن مزایا شامل قرآن کریم و تفسیرهای مختلف آن، سیره نبوی و آثاری از اندیشمندان قرآنی معاصر مصر در حوزه جدال با ملحدان و همچنین حقوق زنان است.

آموزش قرآن کریم به نابینایان در مصر از دیرباز مرسوم بوده است و برخی از مشهورترین قاریان و حافظان مصری نابینا بوده است. بااین‌حال این آموزش‌ها در گذشته تنها به شیوه سنتی و سماعی انجام می‌شد. در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین به ویژه استفاده از کتب آموزشی به خط بریل و اپلیکیشن‌های قرآنی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این نمایشگاه با حضور 1200 ناشر از بیش از 70 کشور جهان در قاهره پایتخت مصر در حال برگزاری است.

كميته عالی نمايشگاه امسال قاهره سلیم حسن، مصرشناس برجسته را به دليل نقش عمده وی در تحكيم هويت مصری به عنوان شخصيت پنجاه و پنجمين دوره نمایشگاه قاهره برگزیده است. عمده فعالیت این مصرشناس بزرگ به بررسی تاریخ مصر از دوران فراعنه تا اواخر عصر یونانی مأبی اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha