بهانه‌تراشی دشمنان برای مخالفت با برنامه‌های فضایی ایران
کد خبر: 4197467
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

بهانه‌تراشی دشمنان برای مخالفت با برنامه‌های فضایی ایران

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی گفت: توجیه اینکه ماهیت موشک ماهواره‌بر با موشک‌های بالستیک دوربرد یکی است، جزو بهانه‌های تکراری غرب برای مخالفت با برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه تکاب، امروز، ۱۳ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: از مصادیق تقوا گرامیداشت ایام‌الله و شکرگزاری این روزها بوده و دهه فجر از مصادیق ایام‌الله است، روزهایی که دست برتر خدا و نصرت و لطف الهی بر ملت و امت شامل شد و پیروزی بزرگ قرن و بشارت عظیم بر آزادی خواهان و مستضفعین عالم داده شد.

وی افزود: در خبر‌ها آمده که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پرتاب ماهواره ایرانی ثریا با ماهواره‌بر قائم را محکوم کردند، این سه کشور در توضیح مدعی شده‌اند که دلیل این محکومیت مشابهات فناوری موشک ماهواره‌بر با موشک‌های دوربرد است. 

حجت‌الاسلام کوهی بیان کرد: این توجیه که ماهیت موشک ماهواره‌بر با موشک‌های بالستیک دوربرد یکی است، جزو بهانه‌های تکراری غرب برای مخالفت با برنامه فضایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در طول سال‌ها دستاورد‌های فضایی زیادی از جمله رونمایی از نخستین مرکز فضایی ایران، طراحی و ساخت ماهواره‌بر‌های سیمرغ، امید و پرتاب کاوشگر به فضا و پرتاب ماهواره‌های رصد، امید و فجر، برگ‌های زرینی را در تقویم فضایی کشور به ثبت رسانده است. 

امام جمعه تکاب تصریح کرد: اکنون که اراده دولت سیزدهم بر آن قرار گرفته تا ریل خودکفایی و پیشرفت را مستقل از اراده قدرت‌های بزرگ و زورگو تغییر دهد و بی‌توجه به نهیب‌های توخالی دشمنان مسیر پیشرفت طی شود. 

وی گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصد بالاتر از سقف برجام انجام شد، بیش از ۶۰ قلم رادیو دارو برای بیماران سرطانی به اتکای دانشمندان هسته‌ای کشورمان تولید و در بازار دارویی کشور عرضه شد، بدون برجام یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه نفت کشور صادر و پول آن به کشور بازگشت که از پیشرفت‌های کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام کوهی افزود: مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه تولیدکنندگان و صنعت‌گران بسیار خرسند شده و فرمودند: «تنها تأسفی که میخورم این است که این همه پیشرفت به مردم توضیح و بیان نشده است».

امام جمعه تکاب گفت: از طراح و ساخت تجهیزات اتاق عمل کاملا ایرانی گرفته تا تولید پساب با کیفیت قابل شرب، تولید تجهیزات هواپیمایی، کشتی و تولید لوازم خانگی تماما ایرانی، اتومبیل و موتور برقی و هزاران تولید دانش‌بنیان همگی حاکی از رونق تولید و حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی ایران به قله‌های علم و دانش و صنعت است.

انتهای پیام
captcha