صدور حکم حبس برای قاری مشهور مصری
کد خبر: 4203955
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

صدور حکم حبس برای قاری مشهور مصری

قاری مشهور مصری به دلیل تخلف در تلاوت قرآن کریم به 6 ماه حبس محکوم شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم مصر از صدور حکم شش ماه حبس برای قاری مشهور این کشور به دلیل تخلف در تلاوت صحیح قرآن کریم خبر داد.

اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم در مصر به ریاست شیخ محمد صالح حشاد تأکید کرد که با تمام قوا به مقابله به تخلفاتی خواهد پرداخت که در تلاوت صحیح قرآن رخ می‌دهد.  

این حکم برای قاری شیخ محمد احمد نصرعلی قطب معروف به «محمد نصر الطاروطی» از استان شرقیه صادر شد.

محمد الساعتی، مشاور اتحادیه قاریان، گفت: شیخ محمد حشاد، رئیس اتحادیه قاریان، گفته است که این اتحادیه در تلاش است تا کتاب خدای متعال و جایگاه مصر و پیشگامی آن در تلاوت قرآن کریم حفظ شود و به همین دلیل با هرگونه تخلفی که در این زمینه صورت گیرد، برخورد خواهد شد.

شیخ حشاد در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این حکمی که بر قاری محمد نصر الطاروطی صادر شده است، برای هرکسی که خود را وسوسه می‌کند تا کلام خداوند متعال را دستکاری کند، بازدارنده باشد.

وی تأکید کرد: اتحادیه بدون هیچ اغماضی همواره مواضع خود را در مقابله با کسانی که از قوانین تلاوت عدول می‌کنند، حفظ خواهد کرد.

انتشار تصاویری از حرکات نامتعارف شیخ محمد نصر الطاروطی به هنگام تلاوت آیاتی از سوره شوری انتقادهای گسترده‌ای را در فضای مجازی مصر درپی داشته است.

انتهای پیام
captcha