 به گزارش ایکنا از آذربایجانغربی، بهروز مهدوی، معاون سیاسی استاندار آذربایجانغربی، ۱٠ اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجانغربی با انتقاد از ناهماهنگی در آمار ترکتحصیلکردگان، اظهار کرد: بعضی از گزارشها تعداد بازماندگان از تحصیل را زیر هزار نفر و برخی دیگر تا سههزار نفر اعلام میکنند که این اختلاف آماری، برنامهریزی را غیرممکن میکند.
به گزارش ایکنا از آذربایجانغربی، بهروز مهدوی، معاون سیاسی استاندار آذربایجانغربی، ۱٠ اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجانغربی با انتقاد از ناهماهنگی در آمار ترکتحصیلکردگان، اظهار کرد: بعضی از گزارشها تعداد بازماندگان از تحصیل را زیر هزار نفر و برخی دیگر تا سههزار نفر اعلام میکنند که این اختلاف آماری، برنامهریزی را غیرممکن میکند.
وی افزود: یک بانک اطلاعاتی یکپارچه با همکاری آموزش و پرورش، ثبت احوال و مرکز آمار ایران ایجاد شود و تا دو ماه آینده باید دادههای دقیق و طبقهبندیشده بر اساس جنسیت، سن و علت ترک تحصیل ارائه شود.
علی اکبر صمیمی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی نیز در این جلسه اظهار کرد: ریشهکنی بیسوادی، بحران کلاسهای درس نیمهتمام و آمار متناقض ترک تحصیل دانشآموزان بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: شناسایی بیسوادان با اولویت مناطق محروم و حاشیهای در دستور کار بوده و هدف ما دستیابی به آمار واقعی و ارائه آموزشهای پایه به این گروه تا پایان سال، جاری است.
صمیمی بیان کرد: ۳۰۰ برنامه در قالب هفته گرامیداشت معلم شامل برگزاری میزهای خدمت در مصلاهای استان، تجلیل از خانوادههای شهدای فرهنگی و نواختن زنگ سپاس در مدارس، از جمله اقدامات نمادین این هفته خواهد بود که با مشارکت گسترده جامعه محلی اجرا میشود.
وی ادامه داد: پنج معلم نمونه از میان نزدیک به ۲۶هزار معلم استان در سال تحصیلی جاری، انتخاب میشوند که این انتخاب براساس شاخصهای علمی، تربیتی و تعهد اجتماعی انجام شده و از برگزیدگان در مراسم ملی نیز تقدیر خواهد شد.
یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجانغربی نیز در این جلسه اظهار کرد: کلاسهای درس نیمهتمام در استان وجود دارد و رسیدگی به این مشکل ضروری است که همکاری فوری دستگاههای مرتبط برای تکمیل پروژههای آموزشی ناتمام را میطلبد.
وی افزود: این موضوع به عنوان یکی از چالشهای اصلی حوزه آموزش در منطقه شناخته شده که تأثیر مستقیمی بر کیفیت تحصیل دانشآموزان دارد و کمبود اعتبارات مالی عامل اصلی تعویق در اتمام ساختو سازهای آموزشی است.
رهبردین بیان کرد: نبود بودجه کافی، موجب شده تا پروژههای مدرسهسازی برای سالها در مرحله نیمهکاره باقی بمانند که این وضعیت نه تنها موجب اتلاف منابع قبلی شده، بلکه امنیت دانشآموزان و معلمان را نیز به دلیل حضور در فضاهای ناکارآمد تهدید میکند و افزایش تراکم جمعیت دانشآموزی در برخی مناطق، نیاز به حل این معضل را بیش از پیش ضروری ساخته است.
وی ادامه داد: راهحلهایی مانند مولدسازی داراییها و تهاتر به عنوان مکانیزمهای جایگزین برای جبران کمبود بودجه محسوب میشود و از اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس درخواست میشود که با بهرهگیری از این روشها، نسبت به جذب منابع مالی و تکمیل پروژهها اقدام کنند و این رویکردها میتواند با تبدیل داراییهای غیرنقدی به سرمایه قابل استفاده یا تبادل امکانات، زمینه را برای بهبود زیرساختهای آموزشی استان فراهم سازد.
انتهای پیام