کد خبر: 4302067
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۷
رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور مطرح کرد

تعهد بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز

محمدرضا جعفری با اشاره به نقش مؤثر خیران در رفع کمبودهای آموزشی گفت: در سال گذشته تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که سهم چشمگیری در احداث و تجهیز مدارس سراسر کشور داشته است.

تعهد بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومانی خیران مدرسه‌سازبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا جعفری، رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور، روز گذشته، پنجم شهریورماه در بیست‌و‌هفتمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جشنواره بیست‌و‌هفتم خیران مدرسه‌ساز از مدتی پیش در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و امروز همزمان با آذربایجان‌غربی، جشنواره تهران نیز در حال برگزاری است، هرچند به دلیل حمله ددمنشانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور، وقفه‌ای در برگزاری جشنواره‌ها ایجاد شد، اما خیران در این مدت با تعهدات نوین و ثبت آن‌ها، همچنان در مسیر خیر و مدرسه‌سازی فعال بودند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کار خیر افزود: خداوند دو زینت مال و فرزندان را در این دنیا قرار داده است، هر کشوری که دارای نیروی انسانی توانمند و سرمایه اقتصادی قوی باشد، کشوری مقتدر است.

جعفری بیان کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر، کلید حل بسیاری از مشکلات کشور است و آموزش و پرورش به‌عنوان بنای اصلی توسعه، نقش محوری در این تربیت ایفا می‌کند و طبق آیات شریف قرآن مجید :«اموالی که در دنیا به عنوان زینت هستند را باید به باقیات و صالحات تبدیل کنیم»،  نوسازی مدارس و ساخت مدرسه نمونه‌ای بارز از این باقیات است که نسل‌های مختلف از برکات آن بهره‌مند می‌شوند و ثوابش به خیر و بانی می‌رسد. 

وی خیران مدرسه‌ساز را مشعل‌داران علم و فضیلت دانست که با هدیه مال خود به علم و تربیت، جهل و بی‌سوادی را از جامعه می‌زدایند و اقدامات آنها مایه خیر و برکت بوده و تکریم خیران مدرسه‌ساز یکی از اهداف جشنواره بوده زیرا آن‌ها می‌توانستند سرمایه‌های خود را در مسیرهای دیگر هزینه کنند، اما انتخاب کردند که مشکلات دانش‌آموزان را حل کنند و این شایسته تقدیر است.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش، به ویژه در آذربایجان‌غربی نیازمند تلاش مضاعف است و با همکاری استاندار، خیران شهرستان‌ها و آموزش و پرورش، زمینه برای جذب مشارکت‌های بیشتر فراهم می‌شود.

وی گفت: نهضت مدرسه‌سازی، تعمیر و مرمت مدارس در روستاها با همکاری مردم و خیران به پیش می‌رود و این حرکت شور و اشتیاق ویژه‌ای در استان‌ها ایجاد کرده است.

جعفری با اشاره به اهمیت حضور خیران در هیئت امنای مدارس عنوان کرد: مهارت‌آموزی و توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های این نهضت است و سال گذشته خیران مدرسه‌ساز کشور بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدات داشتند که بخش عمده‌ای از مدارس تحویلی به آموزش و پرورش، حاصل تلاش خیران محسوب می‌شود.

 نگاه آینده‌نگر؛ زمین‌ساز تحولات آموزشی 

علیرضا راشکی، معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف جشنواره خیران مدرسه‌ساز، قدردانی و احترام به خیرانی است که آینده دانش‌آموزان این منطقه برای‌شان اهمیت ویژه‌ای دارد و در همه زمان یاری کننده بودند و در شرایط سخت و محدودیت‌های فعلی، کمک‌های خیران ارزش و تاثیر بیشتری پیدا می‌کند، حتی در دوران بحران کرونا که کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، حمایت‌های خیران مدرسه‌ساز نه تنها کم نشد، بلکه افزایش یافته بود. 

وی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که همت و تلاش خیران در ساخت مدارس بسیار بیشتر از بسیاری از سازمان‌ها بوده و امسال نیز رئیس‌جمهور با بیش از ۴۵ جلسه، حمایت ویژه‌ای از آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه عدالت آموزشی و نهضت مدرسه‌سازی داشته‌ است. 

راشکی بیان کرد: ما به‌عنوان متولیان این حوزه، حضور فعال رئیس‌جمهور و مردم در این نهضت را بسیار امیدوارکننده می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم که حضور خیران را به‌خوبی سازمان‌دهی و ریل‌گذاری کنیم و در زمینه کیفیت‌بخشی به آموزش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، راهبرد اصلی ما بوده ک این سند با هدف ایجاد تحولی بنیادین در نظام آموزشی، تربیت نسلی متعهد، خلاق و کارآمد را براساس مبانی اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ دنبال می‌کند، این سند نقشه راه توسعه آموزش و پرورش در ابعاد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی کشور است و ساحت‌های شش‌گانه تربیت شامل دینی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و بدنی را تشریح می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس تلاش می‌کند چارچوب تحول خود را براساس نیاز روز درسی مدارس و با نگاه به آینده شکل دهد و تحولات کنونی، به‌ویژه در حوزه هوش مصنوعی، نیازمند تغییر در کتاب‌های آموزشی و فراهم کردن فضای آموزشی مناسب بوده و ما در قالب رویدادها و برنامه‌های منسجم، به بهبود کالبد و فیزیک فضا، از جنبه‌های بصری و محیطی، در نوسازی مدارس پرداخته‌ایم.

انتهای پیام
captcha