جامعه سالم در سایه نهادینه‎سازی ارزش‌های قرآنی محقق می‌شود
کد خبر: 1423277
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

جامعه سالم در سایه نهادینه‎سازی ارزش‌های قرآنی محقق می‌شود

گروه اجتماعی: نتیجه دوری از ارزش‌های قرآنی تباهی و رواج فساد در جامعه بوده و لازمه بهره‎مندی از روح، روان و جسم سالم و وجود جامعه‎ای باتقوا، نهادینه‎سازی ارزش‌‏ها و مفاهیم قرآنی بین اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محسن‌ خادم عرب‎باغی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس امروز، 7 تیر در جمع فعالان قرآنی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس ضمن انتقاد از عدم وجود برنامه‎های مدون برای تربیت قرآن‌‎آموزان و مربیان قرآنی گفت: خوشبختانه در منطقه آزاد ارس دو مؤسسه قرآنی  با برنامه‌های گسترده در حال فعالیت هستند و باید از ظرفیت‎های فعلی نهایت بهره‎برداری صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری در این زمینه انجام شود.
عرب‎باغی با اشاره به افزایش معضلات اجتماعی متعدد در جامعه گفت: به‌وجود آمدن شرایط نامطلوب در مسائل اجتماعی نتیجه بی‌تفاوتی به مسائل دینی بوده و ما به‌عنوان مسئولان استانی در جامعه اسلامی باید پاسخگوی این شرایط باشیم.
وی افزود: منطقه آزاد ارس برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی تأثیرگذار مدون و برنامه‌ریزی شده، نه تنها هیچگونه مشکلی ندارد بلکه در اجرا و همکاری برای تربیت افراد قرآنی پیشگام است.
مدیر عامل منطقه آزاد ارس بر لزوم ارائه برنامه از سوی مؤسسات قرآنی جهت تأمین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تأکید کرد و گفت: به هر طریق باید مشکلات پیش‌روی آموزش مسائل و مفاهیم قرآنی، تربیت مربیان قرآنی و قرآن‌آموزان، نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی از جمله نماز، امر به معروف و نهی از منکر بین نوجوانان و جوانان رفع شده و قرآن در خانه‌ها محبوب‌تر از هر مسئله دیگری باشد.

آغاز به‌کار شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور

رحیم خاکی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم نیز در این نشست از آغاز به‌کار شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: نگرش مثبت نسبت به گسترش فعالیت‌های قرآنی در منطقه آزاد ارس موجب خوشحالی است و مؤسسات قرآنی می‌توانند از این فرصت به‌خوبی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه امید می‌رود منطقه آزاد ارس به یکی از قطب‌های فعالیت‌های قرآنی در کشور تبدیل شود، افزود: نباید فراموش کنیم که این منطقه می‌تواند با گسترش فعالیت‌های قرآنی نه تنها در شمال غرب به تربیت نیروی قرآنی بپردازد، بلکه گستره فعالیت‎های خود را به کشورهای همسایه نیز افزایش دهد.
در این نشست مدیران، مسئولان، مربیان و صاحب‌نظران فعالیت‎های قرآنی با ارائه پیشنهادات خواستار حمایت جدی منطقه آزاد ارس از فعالیت‌های قرآنی شده و برای گسترش فعالیت‌ها اعلام آمادگی کردند.

captcha