سیره و روش امام رضا(ع) برای نسل امروز تبیین شود
کد خبر: 3908364
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

سیره و روش امام رضا(ع) برای نسل امروز تبیین شود

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: باید سیره، اخلاق و منش امام رضا(ع) برای نسل امروزی تبیین شود و آن‌ها با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنایی بیشتری داشته باشند.

سیره و روش امام رضا(ع) در بین نسل امروز تبیین شودحجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه علاقه به امام رضا(ع) نه تنها میان مسلمانان بلکه بین افراد غیرمسلمان نیز وجود دارد، اظهار کرد: هنگامی که کسی به حرم امام رضا(ع) مشرف شود با نگاه به اطراف خواهد دید که زائران آن حضرت علاوه بر شیعیان از پیروان سایر ادیان و مذاهب نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) دارای بالاترین خصوصیات اخلاقی و الهی بود، افزود: علاوه بر خصوصیات اخلاقی، ایشان از نظر علم و دانش نیز در سطح بالایی قرار داشتند به طوی که مأمون، خلیفه عباسی از هر مکر و حیله‌ای برای رسوا کردن این امام بزرگوار بهره برد که همگی بی‌نتیجه ماند و ایشان در اغلب مناظره‌ها و مناقشه‌های دینی بین علمای ادیان دیگر سرآمد و بدون رقیب بودند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رضا نامیده شدن امام رضا(ع) بدان جهت است که دوست و دشمن بر توانایی و دانش ایشان مهر تأیید زده‌اند، ادامه داد: دوست و دشمن همواره در برابر عظمت و سواد امام رضا(ع) متحیر مانده‌اند و بنابراین به رضا بودن ایشان رضایت دادند.

وی با بیان اینکه قرار داشتن حرم امام رضا(ع) در کشور مایه برکت و سرمایه بزرگی برای مردم ایران است، گفت: وجود حرم ایشان در ایران مایه مباهات برای همگان است که باید به نحو شایسته میزبان این امام بزرگوار بود.

حجت‌الاسلام خدایاری با بیان اینکه قرار داشتن حرم امام رضا(ع) در ایران وظیفه ما را برای تبیین فرهنگ رضوی میان نسل جوان سنگین کرده است، گفت: باید سیره، اخلاق و منش امام رضا(ع) برای نسل امروزی تبیین شود و آن‌ها با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنایی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha