دانشجویان اخلاص سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند
کد خبر: 3923153
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

دانشجویان اخلاص سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی گفت: دانشجویان اخلاص شهید سردار سلیمانی را در کارها و زندگی خود الگو قرار داده و ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

دانشجویان باید اخلاص در عمل سردار سلیمانی را الگوی خود در کار و زندگی قرار دهندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاد‌دانشگاهی، 25 شهریورماه نشست هم‌اندیشی اعضا و فعالان فرهنگی ـ دانشجویی کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاه با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مدیریت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی در  سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام و‌المسلمین بیگی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره گفت: در جنگ احزاب عده‌ای از یاران پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) با حالتی ناامید و ترس از لشکر دشمن نزد پیامبر اسلام آمده و از رسول‌الله پرسیدند که خداوند چه موقع ما را یاری خواهد کرد؟ رسول خدا(ص) در پاسخ فرمودند: به زودی نصرت پروردگار بر شما نازل خواهد شد، ایشان در واقع به نتیجه جهاد و تلاش مسلمانان در پیروزی جنگ اشاره کردند.

وی اظهار کرد: این آیه تا حدودی بیانگر زمان ما است، سختی و مشکلات در مسیر رسیدن به هدف همواره و از زمان صدر اسلام بوده است، برای رسیدن به هدف باید با تمام وجود تلاش و کوشش کرد، همانطور که خداوند متعال وعده بهشت را به متقین داده است و نه مسلمانانی که فقط ادعای مسلمانی دارند. بیماری کرونا که مدتی است بر کشور سایه انداخته باعث نشد فعالان دانشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در دانشگاه دست بکشند.

بیگی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کانون‌ها و دفتر نهاد رهبری در این مدت، بیان کرد: در مدت شیوع بیماری کرونا، دفتر نهاد رهبری دانشگاه با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه در دو مرحله اقدام به توزیع سه هزار بسته بهداشتی و 100 بسته معیشتی کرد. دفتر نهاد رهبری با کمک کانون‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه نیز با توجه به شرایط پیش آمده و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی که در این دوران بیش از پیش مورد اهتمام قرار گرفت دست به تولیداتی با سطح کیفی و کمی بالا و با موضوعات ماه مبارک رمضان و ماه محرم زد که برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های پیام نور کشور اجرا می‌شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود به نقش دانشگاه در پاسخ به شبهات اشاره و تصریح کرد: دفتر نهاد رهبری دانشگاه برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید ویژه‌نامه اینترنتی با پاسخ به شبهات سیاسی، فرهنگی و مذهبی درباره بیماری کرونا کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اخلاص در کار شهید سلیمانی گفت: دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان فعال فرهنگی باید اخلاص در عمل سردار شهید سلیمانی را در کارها و زندگی خود الگو قرار داده و ادامه‌دهنده راه شهدا باشند چون بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این روحیه جهاد و فداکاری است که کشور را به قله‌های بزرگ ایمان و دانش می‌رساند.

یادآور می‌شود، در ادامه مراسم اعضای کانون‌های فرهنگی و تشکل‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و در پایان مراسم لوح یادبود و هدیه‌ای از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به دانشجویان فعال تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha