شناخت و محبت به اهل بیت(ع)؛ مهم‌ترین درس مکتب حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3937615
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

شناخت و محبت به اهل بیت(ع)؛ مهم‌ترین درس مکتب حضرت معصومه(س)

عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران بیان کرد: مهم‌ترین درس امروز از مکتب حضرت معصومه(س) این است که علاوه بر شناخت ولایت باید گرایش و محبت مخاطبان را هم متوجه اهل بیت(ع) کرد.

 شناخت اهل بیت(ع) به همراه گرایش و علاقه به آنها مهم‌ترین درس مکتب حضرت معصومه(س) استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیداحمد غفاری قره‌باغی، عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، ششم آذرماه در مراسم شام غریبان حضرت معصومه(س) که از سوی هیئت عزاداران مکتب امام صادق(ع) ارومیه به‌صورت مجازی  برگزار شد، اظهار کرد: شناخت امامت برای حضرت معصومه(س) فراهم بود، باید برای مخاطب تفهیم شود که حضرت با چه دلیلی از مدینه با آن همه فاصله و زحمات به سمت مرو حرکت می‌کنند.

وی افزود: البته همین سؤال گاهی از ما هم می‌شود که شیعیان که نسبت به مقام امام حسین(ع) شناخت و معرفت دارند به چه دلیلی با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند؟

عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: اهل‌ بیت(ع) فقط به شناخت دعوت نکردند بلکه مسائلی همچون علاقه و عشق باید در انسان شعله‌ور باشد؛ همه انسان‌ها با شناخت زندگی نمی‌کنند، خیلی از آنها حق را می‌شناسند اما میلی به آن ندارند و تنها شناخت و فهمیدن برای انسان کافی نیست.

وی اظهار کرد: ما در تقابل با اندیشه غربی به مسئله شناخت بسیار زیاد تأکید می‌کنیم اما در این شناخت به میل و عشق توجه نشده است؛ اگر رهبر معظم انقلاب به جنگ رسانه تأکید می‌کنند به‌دلیل تلاش دشمن در این عرصه برای تغییر ذائقه‌های جوانان در جهت ضربه زدن به دین و انقلاب است.

حجت‌الاسلام غفاری قره‌باغی بیان کرد: در رسانه‌های داخلی شناخت تقویت می‌شود اما از این غافل هستند که جوانان ما در جنگ گرایش‌ها درگیر هستند و امروز در جبهه رسانه‌ای با جنگ گرایش‌ها مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) در شناخت امام رضا(ع) کمبود نداشت، اما از مدینه با پای پیاده به سمت مرو به راه افتاد برای دیدار مقام ولایت و این برای افزایش شناخت نبود بلکه برای نشان دادن غلیان عشق به ولایت بود.

عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: مهم‌ترین درس امروز از مکتب حضرت معصومه(س) این است که علاوه بر شناخت ولایت باید گرایش و محبت مخاطبان را هم متوجه اهل بیت(ع) کرد و به این مسئله در روایات اهل بیت(ع) هم فراوان تأکید شده است که امام رضا(ع) نیز فرمودند اگر مردم زیبایی‌های ما را ببینند به ما گرایش پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: حضرت معصومه(س) در زمان خود حرکت به سمت ولایت را خروج از مدینه و سفر به مرو می‌دانست و امروز وظیفه ما در حرکت به سمت امام زمان(عج) مبارزه با استکبار جهانی است و وقتی مبارزه با استکبار مطرح می‌شود عده‌ای خیال می‌کنند که ما می‌خواهیم خود را در چهار دیواری محدود کرده و با دنیا ارتباط نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام غفاری قره‌باغی اظهار کرد: حال آنکه این‌گونه نیست و ما با ارتباط ذلت‌بار با دنیا مخالف بوده و با کشورهایی که خون مظلومان را می‌ریزند و دست به کودک‌کشی می‌زنند مخالف هستیم.

وی افزود: وجود برخی مشکلات در کشور قابل توجیه نیست و مردم حق دارند سؤال کنند که با این همه امکانات چرا مردم باید اینقدر با افزایش قیمت‌ها در سختی باشند و هر روز عده‌ای برای کشور با موضوعات مختلفی مثل مرغ، نان، برق و ... مشکلات ایجاد می‌کنند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران اظهار کرد: نتیجه گرانی‌های اخیر این است که عده‌ای روی کار آمده‌اند که هدف‌شان به هم زدن آرامش‌های مردم و ایجاد نارضایتی در مردم و کشاندن آنها به خیابان‌ها و همراهی با ضدانقلاب و از بین بردن امکانات کشور است.

انتهای پیام
captcha