افشاگری انحراف در خلافت اقدام مهم حضرت فاطمه(س) بود
کد خبر: 3947778
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

افشاگری انحراف در خلافت اقدام مهم حضرت فاطمه(س) بود

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) خوی گفت: ترسیم راه صحیح و مستقیم و افشاگری جریان سقیفه و انحراف خلافت از مسیر اصلی، مهم‌ترین اقدامات حضرت زهرا (س) بود.

افشاگری انحراف خلافت از مسیر اصلی، اقدام مهم حضرت فاطمه(س) بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، فاطمه ابراهیمی، مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) خوی، ۲۵ دی‌ماه، در مراسمی مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی، اظهار کرد: ترسیم راه صحیح و مستقیم و افشاگری از جریان سقیفه و انحراف خلافت از مسیر اصلی، مهم‌ترین اقدامات حضرت زهرا (س) بوده و عده‌ای در مدینه برای انحراف خلافت از مسیر اصلی خود، وحشتی خفه‌کننده به وجود آورده بودند که موجب سکوت مردم شده بود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در موقعی که امام علی (ع) برای حفظ اسلام ظاهری جامعه، مأمور به صبر بودند، وارد میدان شد و روشنگری کرد و سکوت خواص، فتنه کوری به وجود آورده بود که عده‌ای ناتوان در تشخیص حق بودند، حرکات و سخنان حضرت زهرا(س) در این جو تاریک، راهگشا بوده است.

مدرس حوزه علمیه الزهرای خوی، گفت: در روایات از حضرت به عنوان کسی که رضای او رضایت خدا و غضب او غضب خدا است و یاد شده که با حمایت‌های بی‌دریغ خود از حضرت علی‌(ع) و ایستادن در مقابل سران سقیفه، به مردم صراط مستقیم را نشان داد. 

وی ادامه داد: اگر علی‌(ع) و فرزندان او به خلافت می‌رسیدند، اختلافی در دنیا پیدا نمی‌شد. امیرالمؤمنین را تنها راه نجات امت بود و رسوا کردن چهره نفاق و شناخت این جریان از مشکل‌ترین و پیچیده‌‌ترین کارهایی است که در هر قیام و نهضتی وجود دارد.

ابراهیمی بیان کرد: در اوایل نهضت بزرگ پیامبر اکرم‌ (ص)، شناخت چهره‌‌های نفاق به دلیل وجود وحی راحت‌تر بود، چرا که وحی الهی در این زمینه، قاطع عمل و چهره پلید و نازیبای منافقین را آشکار کرد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) وقتی می‌بیند نفاق به میدان آمده و با نبود پیامبر اکرم‌(ص) یکه‌تازی می‌کند، در خطبه معروف خود پرده از چهره آن‌ها برداشته و خصوصیات و ویژگی‌های منافقین را آشکار و از اصل اسلام دفاع کرد.

انتهای پیام
captcha