طلاب و روحانیت اهل تهجد باشند
کد خبر: 3950013
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

طلاب و روحانیت اهل تهجد باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خدا به رسول خود دستور تهجد و شب زنده‌داری می‌دهد تا مسئولیت سنگینش را انجام دهد گفت: طلاب نیز باید اهل تهجد باشند تا طبق فرمایش «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» کار را پیش برند.

ارسالی امروز | طلاب و روحانیت باید اهل تهجد باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، هفتم بهمن  در جمع مدیران و دبیران جهادی واحدهای استانی حوزه‌های علمیه کشور در مشهد، اظهار کرد: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، تبیین و تبلیغ دین و معارف الهی را نعمت بزرگی است که باید تمام توان خود را در این مسیر به کار برد.

وی افزود: خدای تبارک، شکر نعمت‌های خود را از ما می‌خواهد، شکر نعمت طلبه‌شدن آن است که هر چه در توان داریم به کار ببریم. خدا انسان را در میدان مسابقه‌ای محدود قرار داده تا هدیه الهی را که رحمت بی حد و حصر الهی است، بتوان به دست آورد، بنابراین فرصت اندک است و بشر باید قدر آن را بداند.

قریشی ادامه داد: کارهایی که جدیت می‌خواهد با تن‌آسایی سازگار نیست و لازمه این نعمت تلاش شبانه‌روزی است، انسان باید موقعیت و ارزش خود را بشناسد، زیرا به انجام کارهایی که بر عهده دارد، کمک می‌کند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: یکی از منت‌هایی که خدا برای طلاب دارد این است که با نظر به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرماید: خدا نخواهد گذاشت آبروی طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) در روز قیامت بین مردم از بین برود و امیدواریم که با لطف و کرم آن حضرت با ما آبرومندانه رفتار شود.

وی تصریح کرد: اگر طلبه و عالم واقعی باشیم تحت عنایت امام زمان(عج) خواهیم بود، از اعمالی که اساتید و مربیان در گذشته تاکید کردند مسئله شب زنده‌داری است که طبق فرمایش الهی نسبت به کسی که این توفیق را داشته باشد، در واقع فرد به سعادت اصلی می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: طبق بیان سوره اسرا، مسئله هدایت بشر با سه دستور به پیامبر(ص) همراه است، خدا به رسول خود دستور تهجد و شب زنده داری می‌دهد تا مسئولیت سنگینش را بتواند انجام بدهد به نظر می‌رسد طلاب نیز باید اهل تهجد باشند تا طبق فرمایش «العلما ورثه الانبیا» کار را پیش ببرد.

وی اظهار کرد: برای اینکه در جامعه موثر باشیم باید به شب زنده‌داری و تطهیر روح و جان توجه کرد و برای آنکه خود را حفظ کنیم و از مسیر جدا نشویم یکی از راه‌های مهم شب زنده‌داری است.

انتهای پیام
captcha