ماه رمضان؛ ماه تجدید رفتار و جبران گناهان
کد خبر: 3963690
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

ماه رمضان؛ ماه تجدید رفتار و جبران گناهان

امام جمعه ارومیه گفت: ماه رمضان ماهی است که انسان باید در آن، نسبت به اعمال و رفتار خود تجدید نظر کرده و اشتباهات گذشته خود را جبران و اصلاح کند.

ارسالی امروزا ضرورت توجه مدیران به کارکنان در ماه رمضانحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در آستانه ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت این ماه مبارک، اظهار کرد: عبادت و روزه‌داری ماه رمضان از نعمات بزرگ خداوند برای مسلمانان است.

وی افزود: در این ماه درهای رحمات ویژه الهی به سوی انسان باز شده و رحمات الهی به سوی انسان سرازیر می‌شود و فرد عاقل می‌تواند به بهترین شیوه ممکن از فضائل این ماه بهره‌مند شود.

قریشی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان، خداوند دستور داده تا اعمال و توبه‌های انسان قبول و دعاهای او مستجاب شود.

وی ادامه داد: لازم است مؤمنین در این ماه با انجام اعمال و گرفتن روزه عنایات ویژه و خاص الهی را به‌سمت خود جلب کرده و شکرگذار نعمت این ماه بوده و موجبات رضایت پروردگار را کسب کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در این ماه مسئولان و مدیران نسبت به افراد زیر دست خود با سهولت رفتار کرده تا بتوانند در این ماه از فیض روزه‌داری بهره‌مند شوند.

وی گفت: مجموعه‌های اداری و کارخانجات در امورات کاری و زمان کار به کارمندان و کارگران خود تخفیف داده و نوع برخورد خود با افراد زیردست را بهبود بخشند.

قریشی اظهار کرد: بر عموم مردم نیز لازم است که در صورت داشتن تمکن مالی به فقرا و نیازمندان کمک کرده تا فقرا نیز بتوانند از فیوضات این ماه استفاده کنند.

وی با اشاره به سخنی از حضرت امام سجاد(ع)، ادامه داد: در دعایی در صحیفه سجادیه در خصوص ماه مبارک رمضان و وظیفه مؤمنین در این ماه آمده که خداوندا به ما کمک کن تا فضیلت ماه مبارک رمضان را بشناسیم و حرمت آن را نگه داریم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نگه‌داشتن حرمت ماه مبارک رمضان مسئله مهمی است و کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند یا به‌صورت عمدی روزه نمی‌گیرند باید حرمت ماه رمضان را حفظ کرده و با تظاهر به روزه‌خواری، گناه دو چندانی مرتکب نشوند.

وی با اشاره به دعایی که در صحیفه سجادیه ذکر شده است، افزود: خداوندا به ما توفیق ده تا از آنچه که در این ماه ممنوع کرده‌ای دوری کنیم و چنان روزه بگیریم که تو آن را می‌خواهی، روزه‌داری فقط دست کشیدن از خوردن و آشامیدن نیست بلکه انسان باید علاوه بر روزه‌داری اعضا و جوارح خود را نیز از گناهان و معاصی بازداشته و آن‌ها در مسیر تبعیت از خداوند به‌کار گیرد.

قریشی بیان کرد: براساس دعای حضرت انسان باید در این ماه بسیار مواظب باشد تا با گوش‌های خود سخن بیهوده نشنیده و با زبان خود سخنان حرام و بیهوده نگوید و ماه رمضان ماهی است که انسان باید در آن، نسبت به اعمال و رفتار خود تجدید نظر کرده و اشتباهات گذشته خود را جبران و اصلاح کند.

انتهای پیام
captcha