فاز اول ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی افتتاح شد
کد خبر: 3963927
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

فاز اول ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی افتتاح شد

فاز اول ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی، با حضور ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان افتتاح شد.

افتتاح فاز اول ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، فاز اول ساختمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی، با حضور ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و مسئول مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، امروز 23 فروردین، افتتاح شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسن ربانی، ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در مراسم افتتاحیه این مرکز، اظهار کرد: امیدوارم در ماه شعبان همه ما مورد غفران و عنایت الهی قرار گرفته باشیم و آمادگی ورود به ماه ضیافت الهی را داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه علما و روحانیت ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که کسی که عالمی را مورد احترام قرار دهد پیامبر را احترام کرده است و راه سعادت دنیا و آخرت و حیات طیبه در مسیر اسلام، پیروی از پیامبر(ص)، کتاب خدا و ائمه اطهار(ع) است، علمای عامل و موفق کسانی هستند که راه پیامبر(ص) را رفته و میراث‌داران آن حضرت باشند. 

ربانی تصریح کرد: استقلال و عزت ما در گرو ایمان مردم ما بوده و ایمان نیز در گرو عملکرد درست علمای عامل و عالم است که متصدی رساندن پیام خدا، انبیا، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) هستند.

ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: از این فرصت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شده باید برای خدمت بیشتر و رفع کاستی‌های طلاب و روحانیون استفاده کرد.

وی گفت: جامعه روحانیت مظلوم و محروم بوده چون از حداقل امکانات بهره‌مند هستند و مردم تصورات غیر عادلانه و نامنصفانه‌ای نسبت به این قشر دارند و تبلیغات ناصحیح علیه آن‌ها بسیار است.

رفع مشکلات دیگران موجب دفع بلا می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در این مراسم، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم که باید قدر این ایام را دانست و امیدوارم از این ماه عظیم و پرفیض بهره‌مند شویم، امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به کمیل فرمود که به خانواده خود دستور بده هر روز در کسب مکارم بوده و خود را تعالی ببخشند و شب‌ها در طلب برآوردن حاجات کسانی باشند که خوابیده و خبر ندارند و هرکس در قلب کسی سرور ایجاد کند بلاهایی که به سمت او نازل می‌شود را خنثی و دفع می‌کند.

وی افزود: شما که در مرکز خدمات در حال تلاش برای ایجاد شادی و برطرف کردن مشکل کسی هستید شامل الطاف الهی خواهید شد که در این جهان و آخرت از خطرات و بلاها حفظ می‌شوید و جای شکرگزاری از درگاه خداوند هست که توفیق خدمات به وسیله شما انجام می‌گیرد.

قریشی بیان کرد: امیدواریم این پروژه که آغاز شده به همت مسئولان استانی و کشوری به اتمام رسیده و به منویاتی که برای احداث این پروژه صورت گرفته دست یافته و خدای تبارک و امام زمان (عج) را از خود راضی گردانیم.

انتهای پیام
captcha