زکات فطریه؛ نمایش عظیم مواسات در جامعه
کد خبر: 3971075
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

زکات فطریه؛ نمایش عظیم مواسات در جامعه

امام‌جمعه تکاب با بیان اینکه انسان باید با پرداخت زکات فطریه مال خود را تزکیه کند گفت: نمایش عظیم مواسات و کمک‌های مؤمنانه در راستای فقرزدایی از جامعه است.

ارسالی امروز ا زکات فطریه نمایش عظیم مواسات در جامعهحجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه تکاب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: عید فطر به لحاظ دینی و فضائل با شب قدر برابری می‌کند چنانچه اگر کسی نتواسته باشد از شب قدر بهره‌مند شود، می‌تواند در این روز جبران کند.

وی افزود: این مناسبت عید امام مسلمین و زهد و شرف بوده و پاداش یک ماه بندگی مسلمین و اثبات بندگی در برابر خداوند است.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: فرصت‌هایی که حق تعالی در ماه رمضان در اختیار ما قرار داده است در ابعاد مختلف کسب فضائل و معنویت در روز عید فطر مشخص می‌شود و باید از آن‌ها حفاظت کنیم تا در طول سال توشه راهمان شود.

وی ادامه داد: انسان در طول یک ماه خود را به لحاظ فکری و جانی تزکیه کرده و باید با زکات نیز مال خود را تزکیه کند و نمایش عظیم مواسات و کمک‌های مؤمنانه در راستای فقرزدایی از جامعه است.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: عید فطر روز گردهمایی و وحدت مؤمنانی است که پس از یک ماه روزه‌داری و عبادت بر پایه مستحبات نماز عید را در کنار یکدیگر برگزار می‌کنند و به این وسیله سپاس خود را از خدای متعال اعلام می‌دارند و زکات عید فطر پرداخت می‌کنند.

وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه کسب خیرات و فیوضات الهی و حتی نفس کشیدن روزه‌داران در آن عبادت بود و آحاد جامعه باید معنویت حاصل شده از این ماه را حفظ و در زندگی خود جاری سازند.

امام جمعه تکاب در پایان تصریح کرد: عید سعید فطر بیانگر شادی مؤمنان از دستاوردها، تغییر و تحول و بازگشت معنوی است که در ماه مبارک رمضان با روزه‌داری، تلاوت قرآن، دعا و کمک به ایتام به‌دست آمده است.

انتهای پیام
captcha