تحصیل بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سلماس
کد خبر: 4000077
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

تحصیل بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سلماس

مدیر آموزش و پرورش سلماس، گفت: بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز شهرستان سلماس در مقاطع مختلف تحصیلی، سال تحصیلی جدید را در شرایط کرونایی حاکم بر کشور در ۲۸۵ مدرسه آغاز می‌کنند.

ارسالی امروز ا تحصیل بیش از 35 هزار دانش آموز در مدارس سلماسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌اکبر عسگری، فرماندار سلماس، سوم مهرماه، در مراسم زنگ مهر و آغاز سال‌تحصیلی جدید در مدارس این شهرستان با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: شهدای عزیز و خانواده‌های آن‌ها در مسیر استقلال و سرافرازی نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران زحمات بسیاری کشیده و ما در مقابل خون این عزیزان مسئول هستیم و خداوند توفیق و عنایت کند تا در محضر شهدا سربلند باشیم.

وی افزود: شهادت، عزت ابدی است و شهدا مشعل ‌داران آزادی و استقلال کشور هستند و بی‌گمان حق بزرگ شهیدان بر گردن ملت ما، بسیار عظیم بوده و عزت و امنیت امروز کشور، مرهون مجاهدت و جانفشانی شهیدانی است که با بذل جان خود در راه دفاع از اسلام و حراست از مرزهای کشور، به عالیترین مقام و درجه نزد خدای خود دست یافتند.

فرماندار سلماس تصریح کرد: آموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد کشور بوده و همه افراد جامعه مخاطب آموزش و پرورش هستند و مدیران و مسئولان آینده کشور محصول این نهاد محسوب می‌شوند و آموزش و پرورش بنیادی‌ترین سازمان توسعه کشور بوده و در همین راستا کیفیت بخشی به این نهاد یک ضرورت اساسی در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور، سال‌ تحصیلی جدید با ظرافت‌های خاصی روبه رو است کادرنظام تعلیم و تربیت همه تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا امر مهم تعلیم و تربیت دانش آموزان حتی در این شرایط به بهترین صورت انجام شود.

ایرج افراسیابی، مدیر آموزش و پرورش سلماس، در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سالتحصیلی جدید، گفت: هفته دفاع مقدس يادآور رشادت‌های بزرگ‌مردانی است كه شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از كيان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع كنند در طول هشت سال دفاع مقدس آن‌چه در توان داشتند برای دفع تجاوز و حفظ حريم دين و ميهن به‌كار بستند و نشان دادند كه نيروهای كارآمد، پرافتخار و پرقدرتی هستند كه با توكل به خدای متعال و الهام از مكتب شهادت‌طلبانه سيدالشهدا(ع) همواره آمادگی انجام هر مأموريتی را دارند و در اين رهگذر به فرمان امام خمينی(ره) با خلق حماسه‌های عظيم و به يادماندنی برگ‌های زرين افتخار را به دفتر تاريخ سراسر حماسه ملت ايران افزودند.

وی افزود: بیش از ۳۵ هزار دانش آموز شهرستان سلماس در مقاطع مختلف تحصیلی، سال تحصیلی جدید را در شرایط کرونایی حاکم بر کشور و به تبع آن شهرستان سلماس ، در ۲۸۵ مدرسه آغاز می‌کنند و بیش از دو هزار و 400 نفر از معلمان و جامعه فرهنگیان شهرستان آغازگر تعلیم و تربیت دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هستند.

مدیر آموزش و پرورش سلماس بیان کرد: برابر دستورالعمل‌های ارسالی از سوی وزارت آموزش و پرورش مدارس روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر، دانش آموزان کلاس اولی و هنرستان‌ها فعالیت حضوری در مدارس خواهند داشت و به تدریج با تکمیل روند واکسیناسیون دانش‌آموزان و مردم مدارس از آبان‌ماه به تدریج آغاز به کار خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha