حفظ وحدت از وظایف فردی و اجتماعی مسلمانان است
کد خبر: 4006801
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
آیت‌الله قریشی:

حفظ وحدت از وظایف فردی و اجتماعی مسلمانان است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید وحدت را به وجود آورده و حفظ کنیم و در مسیر پیشبرد اسلام و دفع دشمن گام برداریم، گفت: این امر یک وظیفه مهم دینی و اجتماعی محسوب می‌شود.

ایجاد و حفظ وحدت از وظایف فردی و اجتماعی مسلمانان استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، آیت‌الله علی‌اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته، ۲۸ مهرماه در همایش «طلایه‌داران تقریب» که ویژه علمای تشیع و اهل سنت برگزار شد، گفت: هفته وحدت را تبریک عرض کرده و امیدوارم خدای متعال رحمت و الطاف خود را شامل حال ما کند. 

وی افزود: دشمن از اول می‌دانست اگر مسلمانان متحد باشند به زیان آن‌ها است و همیشه درصدد ایجاد اختلاف بین آن‌ها بودند و ائمه از سوی اینکه از خلفای زمان در رنج بودند ولی با این‌ حال مردم را به وحدت در سایه اسلام دعوت می‌کردند.

آیت‌الله قریشی تأکید کرد: باید وحدت را به وجود آورده و حفظ کنیم، در مسیر پیشبرد اسلام و دفع دشمن گام برداریم زیرا این امر یک وظیفه مهم دینی و اجتماعی است. 

وی ادامه داد: قرآن می‌فرماید که در روز قیامت بندگان فرد به فرد مقابل خدا ایستاده و جواب خواهند داد و کسانی که دوست دارند بین مردم اختلاف بیفتد و محبت و دوستی بین مسلمین موجب ناراحتی آن‌ها است، خدا چنین افرادی را دوست ندارد. 

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید به افکار، اعتقادات و حب باطنی خود توجه کنیم زیرا خداوند از این حب و علاقه دلیلش را خواهد پرسید و آن را نیز در محاکمه انسان لحاظ خواهد کرد و درباره فرد به فرد ما این موضوع صدق می‌کند و مختص اجتماع نیست به همین دلیل باید دقت کنیم.

انتهای پیام
captcha