اتحاد مسلمانان سنگ زیرین نظام سلطه را ویران می‌کند
کد خبر: 4006888
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
ماموستا خاتمی:

اتحاد مسلمانان سنگ زیرین نظام سلطه را ویران می‌کند

امام‌جمعه اشنویه با بیان اینکه نظام سلطه از اتحاد و هم‌زیستی جوامع اسلامی وحشت دارد گفت: آنها خوب می‌دانند که اتحاد مسلمانان سنگ زیرین نظام سلطه را لرزان و ویران می‌کند.

تمسک به قرآن موثرترین راهکار مبارزه با نظام سلطه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا سیدمصطفی خاتمی، امام‌جمعه اشنویه، امروز، 29 مهر در وبینار «روش‌های نظام سلطه برای از بین بردن اخوت اسلامی، ترویج تروریسم و راه‌های مقابله با آن»، اظهار کرد: با بررسی عملکرد نظام سلطه در طول تاریخ متوجه ابعاد و تغییر روش‌ها با اهداف مشابه و همسو خواهیم بود، این عملکرد به‌سان نیش عقرب و بر اساس اقتضای طبیعت ستمگرانه و استضعاف‌گرایانه با زور و تزویر شکل گرفته است.

وی افزود: نظام سلطه بیشترین دشمنی و عناد را با ملت‌ها و کشورهایی دارد که در مبانی اعتقادی و باورهای معنوی و در فرهنگشان ستم‌ستیزی جایگاه ارزش والایی دارد. اسلام یکی از مکاتبی است که به عنوان دستورالعمل زندگی جاوید بشر، اصل عدالت، قداست و اخوت را سرلوحه موحدان قرار داده و اسلام هم‌زیستی براساس معیارهای مکتبی را عامل و نماد بهزیستی قلمداد کرده است.

ماموستا خاتمی بیان کرد: نگرانی دشمنان اسلام از اخوت مسلمانان تا حدی است که به بلندای تاریخ از انواع شگردهای شبیخون فکری و عملی استفاده کردند تا افتراق، تنش و تعارض را بین ملل اسلامی و آحاد مسلمین ایجاد کنند و در راستای نیل به اهداف غیرانسانی خود از هیچ جنایت و خباثتی دریغ نکرده‌اند و آنها با شیوه‌های متنوع از طریق اختلافات دینی، مذهبی، قومی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی خواستار تیشه زدن به ریشه اخوت اسلامی بوده‌اند. نظام سلطه با تحریف در کتب آسمانی به‌ویژه در تورات و انجیل اختلافات دینی را دامن می‌زند و با تضعیف الهیون و تفرقه، سایه سیاه و شیطانی خود را بر گستره جهان اسلام طنین می‌اندازد آنها همچنین با ایجاد اختلافات مذهبی بین پیروان مسیحی، یهودی و فرق اسلامی نقش دایه مهربان‌تر از مادر را ایفا می‌کنند و آتش بر خرمن و هستی پیروان می‌اندازند.

خاتمی ادامه داد: نظام سلطه با ایجاد اختلافات قومی هم اقوام را از اصل لاینفک دینی دور می‌کند و هم توان دفاعی آنها را تضعیف می‌کند و در نهایت با ترسیم هندسی مرزهای جغرافیایی بین جوامع، مخصوصاً جوامع اسلامی می‌خواهد آنها را به جان هم انداخته و بهره چندجانبه خویش را عینیت بخشد و هر زمان که لازم باشد با ایجاد جنگ و خشونت جوامع را به جان هم بیاندازد و با فروش اسلحه به طرفین جنگ چرخ اقتصادی خود را فعال کند.

وی تأکید کرد: نظام سلطه از اتحاد و هم‌زیستی جوامع اسلامی چنان وحشتی دارد که لحظه‌ای غافل از طراحی و مهندسی برای تخریب این جوامع نیست، زیرا تاریخ مملو از سیلی و ضربه به اسلام است، آنها خوب می‌دانند که اتحاد مسلمین سنگ زیرین نظام سلطه را لرزان و ویران می‌کند، لذا در برهه‌های تاریخ، ملل اسلامی در سایه تفرقه و تنش، خنجر زهرآگین استعمار نظام سلطه را بر اندام خویش احساس کرده‌اند و این زخم‌های زهرآگین هر ازچند گاهی چرکین شده و موجبات اذیت و آزار مردم و غارت معادن و منابع آنها را فراهم کرده است.

امام‌جمعه اشنویه تصریح کرد: نظام سلطه ذره‌ای از دریای غارت منابع ملل مورد تجاوز را برای تعلیم و پرورش افراد قسی‌القلب مانند داعش هزینه می‌کند و ما حصل این فعل و انفعال ظهور تروریسم در ابعاد متنوعش است که بسان موجودات بدون تفکر و تعقل فرامین اربابان زر و زور را با کمال تأسف لبیک می‌گویند.

وی در پایان افزود: مؤثرترین شیوه و راهکارهای مبارزه با نظام سلطه طبق وعده الهی همبستگی و تمسک به دستورالعمل زندگی بشری یعنی قرآن است، دستورالعملی که با فطرت و طبیعت و ذات انسانی همخوانی و تناسب دارد. البته سوءاستفاده از دین و توسل به امیال و غرائض انسانی شبیخونی فکری علیه اتحاد مسلمین و عاملی برای اسلام‌گریزی قلمداد می‌شود و با نگرش و مطالعه و تحقیق منصفانه در مفاهیم و مصادیق قرآن مجید متوجه خواهیم شد که اسلام دینی فراگیر و جوابگوی نیازهای بشری در همه ادوار زمانی و مکانی است، لذا اگر جوامعی توانایی انطباق شرایط و نیاز روز جامعه با مفاهیم قرآن را ندارند قطعاً ضعف از فرامین الهی نیست بلکه ریشه در ناتوانی بشر یا مهندسی نظام سلطه در تحریف حقائق و انطباق دارد.

 

انتهای پیام
captcha