آغاز فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون پرورش فکری در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4018897
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

آغاز فعالیت کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون پرورش فکری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: هشت کتاب‌خانه سیار روستایی و شهری و چهار کتاب‌خانه‌ پستی کانون استان ‌همزمان با بازگشایی مدارس، فعالیت‌های حضوری خود را پس از حدود ۲۰ ماه فعالیت مجازی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز کردند.

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: هشت کتاب‌خانه سیار روستایی و شهری و چهار کتاب‌خانه‌ پستی کانون استان ‌همزمان با بازگشایی مدارس، فعالیت‌های حضوری خود را پس از حدود ۲۰ ماه فعالیت مجازی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز کردند.

وی با اشاره به تداوم طرح «جعبه کمک‌های اولیه شادی» توسط کتابخانه سیار شهری ارومیه افزود: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری و در راستای برنامه‌های پیش‌بینی شده ستاد کانون استان طرح‌ریزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌ غربی ایجاد شادی، نشاط و رعایت عدالت فرهنگی در انتقال و ارائه خدمات کانون برای کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها و روستاها را از اهداف این طرح اعلام کرد.

وی ادامه داد: امانت‌کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش‌فیلم، کاردستی و بازی و سرگرمی از جمله برنامه‌های کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری در مناطق تحت پوشش کانون استان هستند.

آبسوران گفت: در حال حاضر کتاب‌خانه‌های سیار کانون استان در شهرهای ارومیه، اشنویه و تکاب و کتاب‌خانه‌های پستی استان در ارومیه، مهاباد، بوکان و پیرانشهر مستقر و مشغول ارائه فعالیت‌های فرهنگی هستند.

منبع: ایبنا

 

انتهای پیام
captcha