فلسطین آرمان محور مقاومت است
کد خبر: 4052501
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن:

فلسطین آرمان محور مقاومت است

عبدالعزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی، با تأکید بر حمایت مردم یمن از جنبش مقاومت؛ آرمان فلسطین را مسئله‌ای دانست که متعلق به افراد یا گروه‌ها نبوده، بلکه آرمان محور مقاومت از تهران تا بغداد، دمشق، صنعا، بیروت و غزه است.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، بن حبتور ضمن بیان این اظهارات در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس «فلسطین مسئله بنیادی امت اسلامی» در صنعا، پایتخت یمن، از همه دست‌اندرکاران این کنفرانس که به مدت چهار ماه برای آماده‌سازی آن تلاش کردند، تشکر کرد.

عبدالعزیز بن حبتور، رئیس کمیته نظارت بر کنفرانس و نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، گفت: از رهبری انقلاب یمن تشکر می‌کنم که در این مدت ما را مکلف کردند تا مقدمات برگزاری این رویداد را به‌گونه‌ای که درخور نقش یمن است، فراهم کنیم، چراکه ما و فلسطین در یک سنگر هستیم.

بن حبتور در ادامه از رهبری شورای عالی سیاسی یمن به دلیل کمک‌های آن‌ها در به ثمر رسیدن این کنفرانس علمی و نمونه، تشکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین در وجدان همه آزادگان جهان به ویژه در جهان عرب و اسلام زنده است، تصریح کرد: یمنی‌ها از جنبش مقاومت حمایت می‌کنند. جنبشی که همه جهان ثابت کرده است که شجاع است و مردم فلسطین شایسته آزادی و بقا هستند.

بن حبتور تأکید کرد: مردم ما با وجود رنجی که از خائنان و مزدوران و شکست‌خوردگان متحمل می‌شوند، حامی فلسطین هستند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: حمایت واقعی از مقاومت فلسطین از سوی کشورهای عربی نبود، بلکه از جانب ایران صورت گرفت و این حمایت امری گذرا نبوده بلکه شامل موشک‌ها و سلاح‌های مقاومت می‌شود که قلب تل‌آویو را هدف قرار داده است.

وی افزود: آرمان فلسطین موضوعی متعلق به افراد یا گروه‌ها نیست، بلکه آرمان جنبش مقاومت از تهران تا بغداد، دمشق، صنعا، بیروت و غزه است.

بن حبتور در خصوص جنگ یمن نیز تأکید کرد: اختیار مزدوران در دست عربستان و امارات است و این کشورها نیز در خدمت پروژه صهیونیستی در منطقه قرار دارند.

فعالیت‌های کنفرانس «فلسطین مسئله بنیادی امت اسلامی» که تا روز جهانی قدس و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، امروز دوشنبه با حضور شرکت‌کنندگانی از یمن و کشورهای عربی و اسلامی در صنعا آغاز شد. در این کنفرانس بیش از 60 مقاله و اثر تحقیقی ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha