رعایت شئونات اسلامی در تشریح اجساد متوفی
کد خبر: 4066238
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

رعایت شئونات اسلامی در تشریح اجساد متوفی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی گفت: تمام معاینات پزشکی قانونی و تشریح اجساد بانوان متوفی توسط پزشکان خانم و برای آقایان توسط پزشک آقا صورت می‌گیرد.

رسول روشنی، مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول روشنی، مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی 2 تیرماه در مصاحبه با اصحاب رسانه اظهار کرد: کلمه پزشکی‌قانونی در اذهان عمومی موضوع کالبدشکافی را تداعی می‌کند در حالی که امور متوفیان تنها چهار درصد از حجم وظایف پزشکی قانونی را شامل شده و 96 درصد پرونده‌ها شامل سایر موارد است و بخش‌های اصلی پزشکی قانونی که شامل معاینات، تالار تشریح، آزمایشگاه شامل آزمایشگاه سم‌شناسی، آسیب‌شناسی و سورولوژی و همچنین کمیسیون است، پاسخ استعلام‌ها را بر عهده دارند.

وی افزود: در سال گذشته 68 هزار فقره پرونده معاینات مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و 115 پرونده متوفیان، هشت هزار و 300 پرونده آزمایش و هزار پرونده کمیسیون توسط همکاران مورد بررسی و کارشناسی انجام شده و آمار پرونده متوفیان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته همچنین از این تعداد متوفی 411 مورد کالبد شکافی شدند.

روشنی بیان کرد: اداره‌کل پزشکی قانونی استان شامل 14 مرکز فعال معاینات و دو مرکز سالن تشریح در ارومیه و میاندوآب است که آزمایشگاه‌های مجهز و اداره کمیسیون‌های تخصصی دارند و ساخت اداره پزشکی قانونی برای ماکو از دیگر برنامه‌های پزشکی قانونی استان امسال محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش زمان پاسخ‌دهی معاینات، کمیسیون و تشریح برای جلوگیری از اطاله دادرسی و همچنین تامین اعتبار برای احداث و تجهیز سالن تشریح خوی که 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار امسال به بهره‌برداری می‌رسد از اقدامات اصلی پزشکی قانونی استان است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تمام معاینات پزشکی قانونی و تشریح اجساد بانوان متوفی توسط پزشکان قانون خانم و برای آقایان توسط پزشک آقا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha