برگزاری اختتامیه طرح «کانون یاریگران زندگی» آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه
کد خبر: 4068011
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

برگزاری اختتامیه طرح «کانون یاریگران زندگی» آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه

با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی آیین اختتامیه طرح «کانون یاریگران زندگی» آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه در سالن امام علی(ع) این اداره برگزار شد.

اختتامیه طرح کانون یاریگران زندگی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ولی زالی،  معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه 11 تیر ماه در آیین اختتامیه طرح «کانون یاریگران زندگی» اظهار کرد:  اهداف برگزاری طرح «کانون یاریگران زندگی» در مدارس به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در طول سال تحصیلی انجام شده و الگویی مناسبت برای خود مراقبتی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها بوده به عنوان جامعه هدف طرح «کانون یاریگران زندگی» با برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی آگاهی‌های لازم در خصوص آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن‌ها را به دست می‌آورند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی نوظهور فراوانی جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند و امروز دانش‌آموزان ما مورد هدف هجمه‌های فرهنگی  قرار گرفته‌اند که بهترین راه پیشگیری از آسیب‌های موجود در این بخش توانمندسازی و آگاهی بخشی است.

وی ادامه داد: این طرح در بیش از 160 مدرسه آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه اجرا شد و بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ریشه در عدم آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها دارد و به روز نبودن آگاهی‌ها و اطلاعات با شرایط جامعه، عدم آگاهی و بی‌سوادی از عمده دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

زالی بیان کرد: در این مراسم از 70 دانش‌آموز منتخب یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و 75  نفر از مدیران، معاونان و مشاوران مدارس فعال در طرح «کانون یاریگران زندگی» آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha