شهادت فرصتی برای نیل به سرچشمه نور است
کد خبر: 4075018
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

شهادت فرصتی برای نیل به سرچشمه نور است

فرمانده سپاه سردشت گفت: شهادت فرصت ارزشمندی برای نیل یافتن به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است.

شهادت فرصتی برای نیل به سرچشمه نور استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار قاسم نصیری فرمانده سپاه سردشت ۱۰ مرداد در دیدار با خانواده شهید خضر اشک‌شیرین، اظهار کرد: شهادت یک فرصت ارزشمند برای این است که یک فرد خاکی به سرچشمه نور نیل پیدا کرده و به هستی مطلق که همانا خداوند متعال است، نزدیک شود.

وی ادامه داد: طبق آموزه‌های قرآنی شهید را نباید فردی بدانیم که دچار فنا شده است، بلکه فرد بعد از شهادت حیات معقول پیدا می‌کند، که ماورای حیات مادی و جسمانی است، که همه ما تجربه می‌کنیم.

فرمانده سپاه سردشت خاطرنشان کرد: شهادت عشق عمیق فرد برای وصال به محبوب و معشوق که همان خداوند است، را در زیباترین شکل به تصویر می‌کشد.

نصیری با بیان اینکه، شهید آگاهانه و به خاطر دست پیدا کردن به یک هدف مقدس و به تعبیر قرآن فی‌سبیل‌الله این مسیر را انتخاب می‌کند، اضافه کرد: شهدا در هر زمینه‌ای برای ما الگویی وارسته و شخصیت مثال‌زدنی هستند.

وی گفت: بنابراین چنین افراد نه‌تنها در این دنیا بین ما خاکیان بلکه نزد افلاکیان هم از جایگاه ممتازی برخوردار هستند، که این شان و منزلت والا را خداوند فقط به بندگان خاص و خالص خود اعطا می‌کند.

فرمانده سپاه سردشت با بیان اینکه، امنیت، آرامش و اقتدار امروز  کشورمان را مرهون فداکاری شهدا هستیم، ادامه داد: همچنین به خاطر صبر، شکیبایی و بردباری خانواده معظم شهدا وامدار آنها هستیم.

نصیری بر جایگاه و منزلت خانواده شهدا و ضرورت تکریم هرچه بیشتر خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: این خانواده‌ها با وجودی که جگرگوشه خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند، ولی ثابت‌قدم در راه ارزش‌های انقلاب ایستادگی می‌کنند..

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین توطئه‌های دشمن با جهاد تبیین خنثی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای پیروزی در این مسیر نیازمند معارف شهدا به‌ویژه شهدای روحانی، فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین آنها به نسل جوان هستیم.

فرمانده سپاه سردشت گفت: جهاد تبیین وظیفه خطیر همه از جمله رسانه‌ها، روحانیون، دانشجویان، معلمان، اساتید، مسئولان و سایر اقشار انقلابی است.

شهید خضر اشک شیرین  سال ۱۳۹۰ در درگیری با اشرار ضدانقلاب  به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha