حکم قضایی اسرائیل برای تخریب تأسیسات فلسطینی در کرانه باختری
کد خبر: 4080021
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

حکم قضایی اسرائیل برای تخریب تأسیسات فلسطینی در کرانه باختری

یک مقام فلسطینی فاش کرد که دادگاه عالی اسرائیل در حال آماده‌سازی حکمی است تا راه را برای تخریب ده‌ها خانه و تأسیسات در جنوب کرانه باختری هموار می‌کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از آناتولی،‌ نضال یونس، رئیس شورای محلی منطقه «مسافر یطا» (منطقه‌ای که چندین گروه جمعیتی فلسطینی را در خود جای داده است) در جنوب الخلیل در سخنانی گفت: دادگاه از صدور حکم احتیاط برای جلوگیری از تخریب منازل و تأسیسات در منطقه مسافر یطا خودداری کرده است.

وی بیان کرد: این تصمیم به این معناست که امکان مراجعه به دادگاه‌های اسرائیل برای جلوگیری از هرگونه تصمیم تخریب در آینده وجود ندارد. علاوه بر این، احکام منع تخریب که پیشتر برای ده‌ها تأسیسات صادر شده بود، منقضی شده است.

یونس، حکم دادگاه عالی اسرائیل را با تصمیم 4 ماه مه مرتبط دانست که بر اساس آن منطقه وسیعی در شرق مسافر یاطا را «منطقه آموزشی نظامی»‌ توصیف کرده است.

وی تصریح کرد: ساکنان این مناطق از طریق وکلای اسرائیلی به دنبال گرفتن احکام احتیاطی برای منع تخریب هستند تا از این طریق با احکام تخریب صادر شده توسط ارتش اسرائیل مقابله کنند؛ امری که باعث می‌شود تا روند تخریب ساختمان‌های مربوط به فلسطینان چندین سال به تأخیر بیفتند.

در تاریخ 4 مه 2022، دادگاه عالی دادخواست علیه اخراج ساکنان منطقه مورد مناقشه را رد کرد. پرونده‌ای که نزدیک به دو دهه است در جریان است و تاریخ اجرای حکم آن هنوز مشخص نشده است.

دادگاه همچنین اعلام کرده که «هیچ مانع قانونی برای اجرای طرح‌های اخراج ساکنان فلسطینی منطقه مسافر یطا ـ به منظور فراهم‌شدن امکان برگزاری رزمایش‌های نظامی ـ وجود ندارد.

از سال 2000، ارتش اسرائیل پرونده‌ای را برای تخلیه ساکنان 12 منطقه مسکونی تشکیل داده و ادعا می‌کند که این مناطق،‌ منطقه آموزش نظامی هستند که در آن‌ها تیراندازی می‌شود. ارتش همچنن ادعا می‌کند که این منطقه قبل از سال 1980 خالی از سکنه بوده است؛ موضوعی که فلسطینی‌ها آن را رد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha