برپایی موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در مرز تمرچین
کد خبر: 4084754
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

برپایی موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در مرز تمرچین

موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با شعار «اول کتاب عشق نامش حسین(ع) بود» برپا می‌شود.

موکب اربعین

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با شعار «اول کتاب عشق نامش حسین (ع) بود» با مشارکت کانون کتاب و کتابخوانی کانون خدمت رضوی استان در مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر از 19 تا 26 شهریورماه برپا می‌شود.

این موکب در کنار خدمات عمومی سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین مبادرت خواهد ورزید، ارائه و انتشار فایل کتاب صوتی، اجرای پویش تربیتی «سلام بر امام حسین(ع)»، مسابقه نقاشی از متن کتاب «14قصه، 14 معصوم»، نمایش نماهنگ، موشن‌گرافی و انیمیشن‌های متناسب با اربعین، نمایشگاه و امانت موقت کتاب‌های عاشورایی برای زائرینی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارند از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این موکب هستند.

این موکب با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با قیام اباعبدالله الحسین(ع)، پیوند شور و شعور حسینی از طریق فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور میزبان زائرین خواهد بود.

این موکب در راستای ویژه برنامه «سوگواره زائران و جاماندگان اربعین حسینی» است که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سوگ چهلمین روز شهادت امام حسین‌(ع) با همکاری کتابخانه‌های عمومی در سه بخش «محافل ادبی»، «پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع)» و «برپایی موکب در استان‌های مرزی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha