بخشش قاتل «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در میاندوآب
کد خبر: 4084787
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

بخشش قاتل «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در میاندوآب

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با تلاش اعضای هسته جهادی بخشش، اولیای دم در میاندوآب در قالب پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» از قصاص قاتل گذشت کردند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» با هدف جلب رضایت اولیای دم در ایام محرم و صفر راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون در قالب این پویش چندین پرونده قتل محکوم به قصاص در استان به سازش ختم شده است که در آخرین مورد اولیای دم در میاندوآب از قصاص قاتل گذشت کردند.

وی افزود: این پرونده مربوط به فردی به نام چ_م است که در سال جاری مرتکب قتل عمدی همسر خود به نام ن_خ شده بود که با واسطه قرار دادن حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اولیای دم از قصاص متهم صرف نظر کردند و وی از چوبه دار رهایی و زندگی دوباره‌ای را تجربه خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد و ترویج فرهنگ صلح و سازش که یکی از اهداف در سند تحول قوه قضائیه است اعضای هسته جهادی بخشایش با برگزاری جلسات مختلف با اولیای دم در تلاش برای جلب رضایت از آنها هستند.

وی در پایان گفت: امید است در آستانه اربعین حسینی شاهد سازش تعدادی دیگر از پرونده‌های قتل در استان باشیم.

 

انتهای پیام
captcha