۱۲ هزار و ۸۰۰ معلم ابتدایی در آذربایجان‌غربی تدریس می‌کنند
کد خبر: 4085545
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

۱۲ هزار و ۸۰۰ معلم ابتدایی در آذربایجان‌غربی تدریس می‌کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: معلمان مقطع ابتدایی استان حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر است که این افراد شامل سرباز معلم، آموزگار رسمی، حق‌التدریس، معلم نوبت دوم، خرید خدمات آموزشی، ورودی ماده  ۲۸، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند.

میرصادق جامعی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربیمیرصادق جامعی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد کل معلمان مقطع ابتدایی استان حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر است که این افراد شامل سرباز معلم، آموزگار رسمی، حق‌التدریس، معلم نوبت دوم، خرید خدمات آموزشی، ورودی ماده  ۲۸، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی افزود: ۷۳ هزار نفر حائز شرایط ثبت نام در کلاس اول هستند و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رهسپار مدارس می‌شوند و ۶۵ هزار و ۱۵۳ نفر دانش‌آموز کلاس اولی در سامانه سیدا ثبت‌نام کردند.

جامعی بیان کرد: برای دانش‌آموزان حدود ۱۳ هزار و ۷۴۱ کلاس پیش بینی شده و تا کنون هفت هزار و ۶۹۲ نفر آموزگار در استان سازماندهی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امور مربوط به مهدهای کودک و مسئولیت این مهدها طبق منویات مقام معظم رهبری و اساسنامه تعلیم و تربیت از بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شده، مجموعه مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها به نام سازمان تعلیم و تربیت کودک تغیبر یافته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: درباره جمعیت کودکستانی‌ها نیز می‌توان گفت این مجموعه شامل آموزش به کودکان صفر تا پنج سال تمام بوده و با عنوان کودکستان یک و ۲ آموزش و پرورش برنامه‌ریزی لازم را جهت ارائه خدمات به کودکان انجام خواهد داد.

انتهای پیام
captcha