6700 نوآموز امسال وارد مدارس خوی می‌شوند
کد خبر: 4086474
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

6700 نوآموز امسال وارد مدارس خوی می‌شوند

سرپرست آموزش و پرورش خوی گفت: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول از پنجم تیرماه شروع شده و تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت و امسال در شهرستان خوی 6 هزار و 700 کلاس اولی و چهار هزار پیش دبستانی وارد کلاس درس می‌شوند.

مرتضی محمدپور، سرپرست آموزش و پرورش خویمرتضی محمدپور، سرپرست آموزش و پرورش خوی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود 6 هزار و 700 هزار کلاس اولی امسال وارد مدارس این شهرستان می‌شوند که تا پایان شهریور ماه این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول از پنجم تیرماه شروع شده و تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت و امسال در شهرستان خوی 6 هزار و 700 کلاس اولی و چهار هزار پیش دبستانی وارد کلاس درس می‌شوند.

محمدپور بیان کرد: برای سنجش کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش دبستانی در خوی چهار پایگاه عمومی و تخصصی راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی امسال در 270 مدرسه متشکل از 248 مدرسه دولتی و 22 مدرسه غیردولتی تحصیل خواهند کرد، به عبارتی در 270 مدرسه از مجموع مدارس شهرستان دانش‌آموز پایه اول داریم.

وی ادامه داد: برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها در 31 شهریور ماه سال جاری از برنامه‌های ابتدایی سال تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه اول خواهد بود و ترغیب و بسط کارهای گروهی در طول سال تحصیلی، پرورش مهارت چهارگانه زبانی و آموزش مهارت‌های خودمراقبتی از دیگر برنامه‌های تدارک‌دیده‌ شده برای پایه اول است.

سرپرست آموزش وپرورش خوی تصریح کرد: تشکیل و تقویت جلسات هم‌پایه آموزگاران پایه اول جهت بررسی کتب، به‌ اشتراک‌گذاری تجربیات و هم‌فکری در مورد چالش‌های موجود کلاس‌اولی‌ها و بازدید مستمر از کلاس‌ها و پیگیری روند پیشرفت تحصیلی(توسط مدیران و معاونین مدارس) هم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha