مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی افتتاح شد/ طنین تلاوت مسعود نوری
کد خبر: 4093038
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی افتتاح شد/ طنین تلاوت مسعود نوری

شصت و دومین دوره مسابقه بين‌المللی قرائت قرآن كريم مالزی ساعتی پیش با حضور هیئت داوران و قاريانی از کشور‌های مختلف در كوالالامپور، پايتخت اين كشور آغاز شد. مسعود نوری نماینده ایران نخستین قاری بود که قرعه خود در این رقابت جهانی را اجرا کرد.

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی افتتاح شد/ طنین تلاوت مسعود نوری

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به کوالالامپور، شصت و دومین دوره مسابقه بين‌المللی قرائت قرآن كريم مالزی، شامگاه امروز، ۲۷ مهرماه با حضور قاريانی از کشور‌های مختلف در مرکز همایش‌های كوالالامپور klc آغاز شد.

در این مراسم علاوه بر عبدالله احمد، وزیر امور دینی مالزی، علی‌اصغر محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، کریمی اورعی، رایزن فرهنگی ایران و شماری از مقامات کشور مالزی حضور داشتند.

نصرت‌الله حسینی، مدرس و قاری قرآن و مجری صدا و سیما نیز به عنوان استادراهنما در این رقابت‌ها مسعود نوری را همراهی می‌کند.

مراسم افتتاحیه پس از نواخته شدن سرود ملی کشور مالزی، شامل دعا خواندن به سه زبان انگلیسی، عربی و مالایو و قرائت آیات شریفه قرآن توسط قاری زن از کشور میزبان فرحة الفیروزه(Farhatul fairuzah panut) بود.

نمایش ویدئوی معرفی مسابقات و اجرای چند سرود به زبان مالایو از دیگر بخش‌های این مراسم بود.


گزارش تصویری افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی


در ادامه مسعود نوری، قاری ممتاز کشورمان به عنوان نخستین‌ شرکت‌کننده آیه ۱۶۵ سوره مبارکه آل عمران را تلاوت کرد.

از جمله تفاوت‌های منحصربه‌فرد مسابقات امسال، استفاده از فناوری سیستم گرافیکی واقعیت افزوده سه‌بعدی(AR) برای برقراری بهتر رابطه روح مخاطبان با آیات مبارکه قرآن است. 

انتهای پیام
captcha