ضرورت دیپلماسی قرآنی و فعالیت‌های مشترک بیشتر ایران با مالزی
کد خبر: 4093171
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
سفیر ایران در مالزی تأکید کرد؛

ضرورت دیپلماسی قرآنی و فعالیت‌های مشترک بیشتر ایران با مالزی

یکی از موضوعات بسیار مهم همکاری مشترک ایران با مالزی و حتی سایر کشورهای اسلامی موضوع مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم است، حتما در حوزه فعالیت‌های قرآنی ما نیازمند دیپلماسی قرآنی و مشارکت بیشتر هستیم، امیدوارم بعد از گذراندن دوران کرونا بتوانیم برنامه جدیدی را در خصوص فعالیت‌های قرآنی مشترک در روابط با مالزی طراح کنیم.

علی اصغر محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی

علی اصغر محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی در حاشیه شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به کوالالامپور، ضمن خیر مقدم به تیم ایرانی حاضر در مسابقات قرآن مالزی تصریح کرد: برنامه تلاوت مسعود نوری، نماینده ایران در افتتاحیه مسابقات و در مقام نخستین شرکت‌کننده، کار سختی بود و البته قاری ایرانی اجرای خیلی خوبی داشت که امیدوارم با قضاوتی که اساتید قرآنی خواهند داشت، نماینده ایران بتواند مقامی در شأن قاریان ایرانی بدست آورد.
وی با اشاره به مناسبات مشترک فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با کشور مالزی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم همکاری مشترک ایران و مالزی و حتی سایر کشورهای اسلامی موضوع مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم است. حتماً در حوزه فعالیت‌های قرآنی ما نیازمند دیپلماسی قرآنی و فعالیت و مشارکت بیشتر هستیم.

سفیر ایران در مالزی ضمن ابراز امیدواری درباره تحکیم فعالیت‌های مشترک با مالزی گفت: امیدوارم بعد از گذراندن دوران کرونا بتوانیم برنامه جدیدی را در خصوص فعالیت‌های قرآنی مشترک در روابط با مالزی طراح کنیم که به نظر امری بسیار ضروری است و حضور خبرگزاری ایکنا در این مسابقات و دوستانی که از این برنامه حمایت می‌کنند قطعاً مشوق قاریان ایرانی اعزامی به این رقابت‌ها خواهد بود.

محمدی همچنین با اشاره به قدمت سابقه مالزی در خصوص برپایی یکی از رقابت‌های قرآنی جهان گفت: هر کاری با تکرار باید بهتر از قبل برگزار شود. قطعاً مالزی با توجه به چند دهه برپایی مسابقات قرآن هر ساله توانسته به لحاظ کیفیت بهتر از گذشته باشد و قاعدتاً بحث‌های کیفی بستگی به مسئولان و افراد دارد و این نیازمند توجه کشورهای اسلامی به مراکز آموزش و حفظ قرآن است و مالزی به لحاظ میزبانی با این سابقه طولانی که دارد کار خود را در برگزاری رویدادهای قرآنی نیز خوب بلد است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha