تأثیر فناوری‌های جدید در جذب مردم و انس هرچه بیشتر با قرآن
کد خبر: 4118237
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
وزیر مالزیایی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

تأثیر فناوری‌های جدید در جذب مردم و انس هرچه بیشتر با قرآن

وزیر مسئول امور اسلامی در ایالت ساراواک مالزی با اشاره به تأثیر فناوری‌های جدید در جذب مردم و انس و الفت هرچه بیشتر با قرآن کریم گفت: مالزی توانسته با توسعه بخش چاپ و نشر نسخه‌هایی از قرآن کریم را طراحی و در جلدهای زیبا عرضه کند که همین امر با استقبال جامعه روبه رو بوده است.

عبدالرحمن جنیدی، وزیر مسئول امور اسلامی در ایالت ساراواک، در حاشیه بازدید خود از جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی گفت: قرآن مهمترین عامل وحدت برای همه ماست. از آنجایی که قرآن به زبان عربی است، برای قرائت آن همه باید به زبان عربی تسلط داشته باشند و این امری جهانی در مورد اسلام است.

وزیر مسئول امور اسلامی در ایالت ساراواک همچنین از برگزاری مسابقات بین‌المللی تلاوت و حفظ قرآن مالزی موسوم به «مجلس التلاوة» به عنوان یکی از اقدامات این کشور برای تقویت وحدت یاد کرد که هر ساله با حضور قاریان کشورهای مختلف برگزار می‌شود و شصت و دومین دوره این رویداد اکتبر 2022 در کوالالامپور برگزار شد.

جنیدی در خصوص جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو نیز گفت: آثار هنری بسیار خارق‌العاده و شگفت‌انگیزی به‌ویژه از ایران در این رویداد به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این آثار هنری ایرانی را در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی دیده بود گفت: این اولین بار است که آثار هنری ایرانی را از نزدیک می‌بینم.

این وزیر مالزیایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تأثیر فناوری‌های جدید در جذب مردم و انس و الفت هرچه بیشتر با قرآن کریم گفت: مالزی توانسته با توسعه بخش چاپ و نشر نسخه‌هایی از قرآن کریم را طراحی و در جلدهای زیبا عرضه کند که همین امر با استقبال جامعه روبه رو بوده است.

وی از ترجمه قرآن به عنوان وسیله‌ای برای افزایش آگاهی درباره اسلام نام برد و تصریح کرد: ما در مالزی قرآن را به زبان مالایی ترجمه کرده‌ایم و می‌توانیم آن را به زبان عربی بخوانیم و معنی آن را بفهمیم.

این مقام ایالت ساراواک گفت که کارشناسان مرکز «نشر القرآن» دومین مرکز بزرگ چاپ و انتشار قرآن جهان در مالزی همچنین تلاش می‌کنند تا قرآن را به زبان‌های دیگری غیر از مالایی از جمله برای مردم چین، ویتنام و کامبوج ترجمه کنند.

جنیدی در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم این کار را در سطح بزرگتری در سراسر جهان انجام دهیم. بنابراین شاید ایران بتواند راهگشای ترویج قرآن در سایر نقاط جهان باشد تا مسلمانان و غیرمسلمانان بتوانند اسلام را بهتر درک کنند.

وزیر مسئول امور اسلامی در ایالت ساراواک مالزی همچنین از سفارت جمهوری اسلامی ایران برای دعوت از هنرمندان ایرانی به این رویداد و نمایش آثار هنری آن‌ها به‌ویژه انگشتر و نقاشی‌های مینیاتور قدردانی کرد.

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو 30 دی ماه افتتاح شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد. نمایندگان چهار کشور در این جشنواره که در پوتراجایا برگزار شد، حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha