ابراز همدردی گروه‌های فلسطینی با زلزله‌زدگان مراکش
کد خبر: 4167781
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

ابراز همدردی گروه‌های فلسطینی با زلزله‌زدگان مراکش

گروه‌های مختلف فلسطینی در پیام‌های جداگانه با زلزله‌زدگان زمین‌لرزه مرگبار مراکش ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایکنا، گروه‌های مختلف فلسطینی در پیام‌های جداگانه با زلزله‌زدگان زمین‌لرزه مرگبار مراکش ابراز همدردی کردند. مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با زلزله‌زدگان مراکش ابراز همدردی و ضمن تسلیت جان‌باختن شماری از مردم این کشور، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.
البریم اعلام کرد: در برابر این مصیبت، ما بر وحدت امت اسلامی و عربی تأکید می‌کنیم و یادآور می‌شویم که امتی واحد هستیم و برادری خود را از طریق یاری‌رساندن به یکدیگر در شرایط دشوار ثابت می‌کنیم.
وی گفت که اطمینان داریم که امت به ویژه مردم مراکش که دارای پیشینه‌ای عظیم در زمینه نیکوکاری، علم، خدمت به اسلام و آرمان‌های امت به‌ویژه آرمان فلسطین هستند، قادرند پس از هر مصیبت، روی پای خود بایستند.
در همین راستا عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز حادثه زلزله در کشور مراکش را که به قربانی‌شدن صدها نفر از مردم این کشور منجر شد، تسلیت گفت.
عزت الرشق در پیامی تلگرامی ضمن تسلیت این حادثه، برای قربانیان رحمت و مغفرت، برای مجروحان شفای عاجل و برای مفقودین نیز سلامتی را از درگاه خداوند مسئلت کرد.
همچنین انجمن مبلغان فلسطین ضمن همدردی با زلزله‌زدگان مراکش، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در انجمن مبلغان فلسطین در برابر این فاجعه بزرگ، مراتب تسلیت خود را به خاطر از دست‌رفتن شهروندان مراکشی به ملت این کشور اعلام می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم به خانواده‌هایشان قوت قلب عنایت کند.
این انجمن همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی و مؤسسات بشردوستانه خواست به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند و آنان را در این فاجعه یاری کنند.
در زلزله مرگبار مراکش که بامداد امروز، 18 شهریور در استان الحوز در جنوب مراکش در عمق 8 کیلومتری زمین روی داد، تاکنون بیش از 820 نفر قربانی و 672 نفر دیگر مجروح یا مفقود شده‌اند.

انتهای پیام
captcha