عدم استقبال مراکش از آمادگی صهیونیست‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان
کد خبر: 4168102
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

عدم استقبال مراکش از آمادگی صهیونیست‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان

اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای کمک به زلزله‌زدگان مراکش، با پاسخ منفی این کشور مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سما، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که وزارت خارجه مراکش به صورت رسمی به اعلام آمادگی این رژیم برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان این کشور پاسخ منفی داده است.

در همین رابطه کانال ۷ رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزارت خارجه مراکش به اعلام آمادگی این رژیم برای کمک رسانی به زلزله زدگان مراکشی پاسخ رسمی منفی داده و تصریح کرده است که در حال حاضر نیازی به کمک اسرائیل ندارد.

روابط مراکش با رژیم صهیونیستی ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و پس از یک توقف ۲۰ ساله از سر گرفته شد. علت قطع روابط در سال ۲۰۰۰، وقوع انتفاضه دوم فلسطین عنوان شده بود. این درحالی است که تعدادی از نمایندگان مجلس مراکش بارها تأکید کرده‌اند که از سرگیری روابط با رژیم اسرائیل به منزله چشم پوشی از مبارزات مردم فلسطین و حق آن‌ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس خواهد بود.

مردم مراکش نیز تاکنون بارها با آمدن به خیابان و برگزاری تجمع و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی ابراز و خواهان پایان آن شده‌اند.

در پی وقوع زلزله ویرانگر 7.2 ریشتری نیمه شب جمعه در مراکش، ۲ هزار و ۱۲ نفر کشته و ۲ هزار و ۵۹ نفر  زخمی شدند. براساس آخرین آمارها تاکنون، شمار زیادی نیز همچنان زیر آوارها هستند و احتمال نجات آنها وجود دارد ولی وقوع پس لرزه‌ها تسریع در کار امدادرسانی و آواربرداری را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام
captcha