تسلیت آیسسکو به ملت و دولت مراکش در پی زلزله اخیر
کد خبر: 4167764
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

تسلیت آیسسکو به ملت و دولت مراکش در پی زلزله اخیر

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسیسکو)، زلزله شامگاه دیروز جمعه را به ملت و دولت مراکش تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی شفق، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام(آیسسکو)، زلزله شامگاه دیروز جمعه، 17 شهریور را به  ملت و دولت مراکش تسلیت گفت.

برمبنای آخرین آمارها تاکنون بیش از 822 نفر در زلزله مراکش جان خود را از دست داده و 672 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

سازمان آیسسکو که در رباط، پایتخت مراکش مستقر است، امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی کامل خود با دولت و ملت مراکش بر آمادگی برای همکاری با مقامات ذی‌صلاح  این کشور برای مقابله با خسارت ناشی از این زلزله تأکید کرد.  

این سازمان اعلام کرد که آماده است تا کمک‌ها و حمایت‌های لازم را در زمینه‌های تخصصی خود، به‌ویژه آنچه که مربوط به مرمت و نگهداری آثاری است که در برخی از شهرهای تاریخی آسیب دیده‌اند، ارائه کند.

طی این زلزله برخی از بناهای تاریخی در شهر مراکش و آگادیر در این زمین‌لرزه آسیب دیده‌اند. ناصر جبور، رئیس بخش مؤسسه ملی ژئوفیزیک مراکش آن را شدیدترین زلزله در یک قرن اخیر توصیف کرد.

این زمین‌لرزه چندین شهر مانند رباط، کازابلانکا (بزرگ‌ترین شهرهای کشور)، مکنس، فاس و مراکش (شمال)، و آگادیر و تارودانت (مرکز) را لرزاند.

به گفته جبور، زمین‌لرزه  اصلی صدها پس‌لرزه را به دنبال داشت که قوی‌ترین آنها 6 ریشتر شدت داشته است.

مؤسسه ملی ژئوفیزیک مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زمین‌لرزه به بزرگی 7 ریشتر و کانون آن در منطقه الحوز واقع در شمال کشور بوده است.

انتهای پیام
captcha