بازدید مدیرکل کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن از مؤسسه مهد قرآن
کد خبر: 4176065
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

بازدید مدیرکل کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن از مؤسسه مهد قرآن

مدیرکل کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم روز گذشته از استودیوی ضبط صدای موسسه مهد قرآن بازدید کرد و طی آن راه‌های استفاده بهینه‌تر از این ظرفیت جهت خدمات‌رسانی بیشتر به جامعه قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید مدیرکل کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن از استدیو مهد قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین سلیمانی، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم روز گذشته 25 مهرماه از استودیوی موسسه مهد قرآن بازدید کرد.

حسین سلیمانی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه امروز برای داشتن یک استودیو و تجهیزات متناسب با آن حداقل باید 500 میلیون تومان هزینه کرد، گفت:‌ استودیوی مجهز ضبط صدای مهد قرآن از شرایط مطلوبی برای خدمات‌رسانی به جامعه قرآنی برخوردار است و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را برد. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ و قرآن نگاه قالب بر این است که کار به صورت خیریه و رایگان انجام شود، به ارائه پیشنهادهایی برای درآمدزایی از طریق این استودیو پرداخت و گفت:‌ می‌توان تلاوت قاریان برجسته را در استودیو مهد قرآن ضبط کرد، اگر این کار نیاز به هماهنگی داشته باشد، معاونت می‌تواند این هماهنگی را انجام دهد. تلاوت‌هایی که در این استودیو ضبط شود می‌توان در اپلیکیشن‌های قرآنی به صورت رایگان بارگذاری کرد و این امر فارغ از بحث تبلیغی و ترویجی در نهایت می‌تواند منجر به درآمدزایی نیز شود.

سلیمانی بیان کرد: برای اینکه بتوان سایر مجموعه‌ها را از ظرفیت استودیو این موسسه آگاه کرد باید یک برنامه‌ریزی تبلیغاتی داشت. بسیاری از مجموعه‌های قرآنی از امکانات این موسسه اطلاع ندارند. بسیاری از اساتید هم به دنبال ضبط با کیفیت تلاوت‌های خود هستند، اما استودیوهای مناسبی وجود ندارد، شبکه مساجد و هیئات‌ هم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

بازدید مدیرکل کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن از استدیو مهد قرآن

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این بازدید سیدمحمود چاوشی، مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت:‌ رهبر معظم انقلاب در دیدار با جامعه قرآنی بر روی موضوع تلاوت قرآن همراه با تفسیر آن تاکید داشتند، از این رو معاونت قرآن و عترت نیز در جلسه هیئت علمی خود این موضوع را مطرح کرد که بر اساس آن تلاوت به شکل خواندن چند آیه و شرح و تفسیر آن آیه باشد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم یکسری از قاریان طراز اول را به استدیو مهد قرآن دعوت کنیم به گونه‌ای که یک توضیح تفصیلی از آیات ارائه و سپس قرائت صورت گیرد، این می‌تواند یک فیلم الگو باشد و الگوسازی کنیم تا از این پس هر قاری به چند آیه قرآن ابتدا از منظر مفهومی بپردازد و سپس قرائت کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha