تأیید صلاحیت نامزدهای سالم؛ زمینه‌ساز مشارکت حداکثری
کد خبر: 4194890
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کوشکی بیان کرد:

تأیید صلاحیت نامزدهای سالم؛ زمینه‌ساز مشارکت حداکثری

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه عدم تأیید افراد ناسالم و ناصالح برای نامزدی انتخابات، رغبت آحاد جامعه را برای حضور گسترده پای صندوق‌های رأی افزایش می‌دهد، گفت: اگر عکس این جریان رخ دهد، جامعه انگیزه خود را برای مشارکت از دست می‌دهد و حس می‌کند، انتخابات از سلامت لازم برخوردار نیست.

محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مشارکت حداکثری و رقابت سیاسی سالم با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: افرادی که مجری برگزاری انتخابات هستند و کسانی که بر اجرای انتخابات نظارت می‌کنند اگر بتوانند در بحث تأیید صلاحیت‌ها، افرادی را تأیید کنند که مورد پذیرش جامعه هستند، قطعا شاهد حضور اکثریت مردم برای تعیین سرنوشت کشور خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: 


وی با تأکید بر اینکه باید از تأیید افرادی که به نوعی مورد نفرت جامعه هستند و در طول سال های مسئولیت‌ گذشته خود و در طی حضورشان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی به دنبال منافع شخصی، قومی و جناحی بودند و حتی منافع ملی را قربانی منافع خود می‌کردند، پرهیز شود، افزود: ناظران و مجریان انتخابات باید توجه داشته باشند حتی افرادی را که در این ایام به خاطر کسب رأی به هر وسیله‌ای چون تبلیغات پیش از موعد دست زده و مقررات را زیر پا گذاشته‌اند، تأیید نکنند.

عدم تأیید افراد ناسالم و ناصالح برای نامزدی انتخابات

کوشکی با بیان اینکه عدم تأیید افراد ناسالم و ناصالح برای نامزدی انتخابات، رغبت را در سطح جامعه برای حضور گسترده پای صندوق‌های رأی ایجاد می‌کند، بیان کرد: اگر عکس این جریان رخ دهد، جامعه انگیزه خود را برای مشارکت از دست می‌دهد و جامعه حس می‌کند، انتخابات از سلامت لازم برخوردار نیست.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تأکید بر ارتباط مستقیم انگیزه بالا و مشارکت حداکثری با نامزدهای تأیید شده مطلوب، افزود: این مهمترین نکته‌ای است که اگر از سوی مجریان و ناظران انتخابات جدی گرفته شود، می‌تواند منجر به افزایش مشارکت شود.

احزاب نمی‌توانند در جامعه امیدآفرینی کنند

وی درباره نقش رسانه‌های بیگانه با وجود برخورداری از امپراتوری رسانه در به رخ کشیدن ضعف‌ها و کاستی‌ها برای عدم حضور مردم و جایگاه احزاب حامی و رقیب دولت در امیدآفرینی در جامعه، گفت: معتقدم احزاب نمی‌توانند کاری کنند، چون قدرتی ندارند. به عبارت دیگر حزب قدرتمند واقعی در ایران وجود ندارد، حتی اگر احزاب موجود با یکدیگر ائتلاف کنند باز هم کاری از پیش نمی‌برند زیرا احزاب برای مردم مرجعیت ندارند تا بتوانند در جامعه امیدآفرینی کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان بر افزایش امید و تقویت انسجام ملی، ارتقای امنیت ملی و مصون کردن کشور در برابر تهدیدات با بیشینه کردن قدرت بازدارندگی به منزله مهم‌ترین دستاوردهای داخلی و خارجی مشارکت حداکثری در انتخابات، تأکید کرد.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha