قرارداد خواهرخواندگی بین مدارس قرآنی الجزایر با کشورهای آفریقایی
کد خبر: 4203894
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

قرارداد خواهرخواندگی بین مدارس قرآنی الجزایر با کشورهای آفریقایی

وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین مدارس قرآنی این کشور و همتایان آن‌ها در کشورهای آفریقایی در چارچوب تبادل تجربیات و نظام‌بندی آموزش قرآن برای تعریف بهتر نقش الجزایر در توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از المساء، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین مدارس قرآنی الجزایر و همتایان آنها در کشورهای آفریقایی در چارچوب تبادل تجربیات و نظام‌بندی آموزش قرآن برای تعریف بهتر نقش الجزایر در توسعه فعالیت‌‌های قرآنی تا عمق آفریقا به‌عنوان یکی از تأکیدات ریاست جمهوری خبر داد.

بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر، 15 اسفند در جریان برگزاری سمینار آموزشی در مرکز دینی محمدیه به منظور بهره‌مندی فراگیران در مؤسسات تربیت ائمه جماعت، زاویه‌ها(مکاتب سنتی حفظ قرآن) و مدارس قرآنی الجزایر، گفت: این اولین جلسه در نوع خود و منعکس کننده شرایط الجزایر است. علاقه به آموزش قرآن، از طریق تربیت فراگیران از همه ملیت‌ها در مؤسسات، یا آموزش کودکان در زوایا و مدارس قرآنی، در راستای مأموریت الجزایر در آفریقا و همسو با دستاوردهای شیوخ و مبلغان این کشور است.

وی افزود: الجزایر در چارچوب اجرای سیاست دیپلماسی دینی با نظارت بر تربیت شیوخ بسیاری از کشورهای آفریقایی به دنبال حفظ اقتدار دینی خود بوده که متکی بر اعتدال و رد هر گونه خشونت و افراط‌گرایی است؛ این مبلغان می‌توانند تمام دانشی را که دریافت کرده‌اند به کشورهایشان منتقل کنند.

بلمهدی با بیان اینکه الجزایر تمامی امکانات آموزشی را در اختیار فراگیران آفریقایی قرار می‌دهد و به هر یک از دانشجویان آفریقایی بودجه مالی تمامی کتب علوم دینی و احادیث را اعطا می‌کند و چاپ و توزیع قرآن در آفریقا را توسعه و ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: معاونت وزارت امور دینی در روند نظارت بر ساخت مؤسسه‌ای خاص برای آموزش در حوزه دین در راستای اجرای دستورات رئیس‌جمهور که خواستار حرکت به سمت عمق آفریقا و توسعه در این قاره است، اهتمام دارد به‌ویژه که الجزایر به‌عنوان پایتخت علم و اساتید علوم دینی از زمان انقلاب آزادیبخش این کشور(از استعمار فرانسه در سال 1962 م) مورد توجه قرار گرفته است.

 وزیر امور دینی الجزایر با بیان اینکه این کشور بر تربیت حدود 400 طلبه از ملیت‌های آفریقایی در بخش مذهبی نظارت داشته و با همکاری متولیان این حوزه برای افزایش تعداد آنها در سطح مؤسسه‌ها یا مدارس قرآنی و زوایا تلاش خواهد شد؛ به انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین مدارس قرآنی الجزایر با زاویا و مدارس قرآنی همتای خود در کشورهای آفریقایی اشاره کرد که به منظور ایجاد فضای تعامل و نشر علم در کشورهای خواهر اسلامی انجام می‌شود.

وزیر امور دینی با اشاره به اینکه افتتاح خطوط هوایی الجزایر به کشورهای آفریقایی نقش مهمی در تقویت همکاری‌های فرهنگی و آموزشی و گسترش دانش خواهد داشت خاطرنشان کرد: شرکت بیش از 19 کشور آفریقایی در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن جایزه الجزایر گواه آن است که آنها[شرکت‌کنندگان] علی‌رغم بعد مسافت برای حضور در رویدادهای قرآنی این کشور اهمیت می‌دهند و به انتقال آموخته‌های قرآنی علاقه‌مند هستند.

انتهای پیام
captcha